שיקום הפה בקלות עם שיטת PRF

ברפואה של ימינו ישנן שיטות מגוונות וטכנולוגיות חדישות הממשיכות להשתדרג, להתפתח, להפתיע ולשפר את ביצועי הרופאים. ישנה שיטה אחת שכולנו צריכים להכיר, שיטה העוזרת פלאים גם בשיקום הפה והאצת ההחלמה לאחר הליכים כירורגיים ברפואת שיניים. לשיטה זו קוראים שיטת PRF.

מהי שיטת PRF?

שיטת PRF (משמעותה Platelet Rich Fibrin) היא טכנולוגיה רפואית חדשה, פשוטה ומיוחדת שהופכת את השיקום והריפוי שלאחר תהליכים כירורגיים לקלים, מוצלחים, איכותיים ומהירים יותר. שיטה זו מתורגלת בתחומים שונים ברפואה וגם ברפואת השיניים. מדובר בטכניקה שבמהלכה מבודדים טסיות דם מדם המטופל, אשר מוחזר לאחר מכן לרקמה הפגועה שעליה עבד הרופא כדי לסייע בריפוי מהיר יותר. על ידי שימוש בחומרים טבעיים שיש לנו כבר בגוף, ניתן לגרום להחלמה מהירה יותר ולפחות סיבוכים לאחר הליכים כירורגיים.

שיטת PRF

כיצד עובדת השיטה?

טיפול בשיטה ה- PRF מתחיל בלקיחת דם בכמות קטנה מזרוע המטופל (בצורה זהה לבדיקת דם רגילה בקופת החולים). את הדם מהמבחנות מעבירים למכשיר בשם צנטריפוגה. את המכשיר הזה מסובבים במהירות. הדם אשר בתוך הצנטריפוגה עובר תהליך של בידוד, הוא נקרש ונוצרות ממנו 3 שכבות: שכבה אחת של פלזמה, שכבה אחת של כדוריות דם אדומות ושכבה אמצעית של פיברין. השכבה שבה ישתמש הרופא היא השכבה האמצעית בלבד, שהיא שכבת הפיברין. שכבה זו דומה במרקמה לג'ל וזוהי השכבה המייצרת את הפלא של שיטת ה-PRF. הרופא לוקח את הג'ל הזה ומניח אותו על המקום שבו בוצע ההליך הכירורגי. מכאן הגוף כבר עושה את שלו.

מהו הפיברין בשיטה ומה תפקידו?

על מנת להבין את פשטותה וחוכמתה של השיטה, עלינו להבין את הדם שלנו. הדם שלנו מורכב מטסיות דם, פלזמה, תאי דם אדומים ולבנים. הפיברין הוא חלבון בלתי מסיס הנמצא בדם שלנו ואחראי על ייצור קרישי דם. בזמן פציעה בגוף הטסיות שבדם בעזרת הפיברין מקרישות את הדם שלנו שיפסיק את הדימום. לאחר שהופסק הדימום גם ניתן להתחיל בתהליך הריפוי של הגוף. בצורה זו, הפיברין מעודד את תגובת הריפוי של גורמי גדילה וחלבונים אחרים שנמצאים בטסיות הדם, המסייעים אף הם בתיקון העור והפחתת הדלקת.

מדוע כדאי להשתמש בשיטת PRF? 

היתרון הגדול בשיטת ה-PRF היא שהגוף שלנו מתרפא באופן טבעי לחלוטין ובקצב מואץ כשהמטרה היא בנייה מחדש והתחדשות. כאשר רופאי השיניים מסירים עצם, רקמה פגועה או מבצעים ניתוח השתלת שיניים – רצוי שהאזור יחלים מהר ובצורה הטובה ביותר ככל האפשר.

רפואת שיניים משקמת

שיטת ה-PRF משמשת כלי נהדר וחשוב עבור מטרות אלו. לשיטה זו יש יתרונות רבים שחשוב לדעת ולקחת בחשבון:

  • החלמה קלה ומהירה יותר לאחר ניתוח כירורגי בחלל הפה.
  • סיכוי נמוך יותר לזיהומים בחלל הפה.
  • הג'ל מיוצר מדם המטופל עצמו ולכן אין חשש לדחייה (במקרה של שתלים) או לתגובה אלרגית.
  • הפחתת כאבים והצורך בלקיחת משככי כאבים.
  • הפחתת הדימום  (הג'ל עוזר בקרישת הדם).
  • עוזר בחידוש החניכיים ושיפור הנפח שלהם.
  • עלות השיטה אינה יקרה במיוחד ואינה מסובכת.

למי מתאימה שיטת PRF?

שיטת PRF מתאימה למי שעובר שיקום חניכיים, עקירה, שתלים, בניית עצם, הרמת סינוס ועוד.

לסיכום, טכנולוגית ה-PRF היא טכנולוגיה חדישה וטבעית לחלוטין שיכולה לעזור לזרז את שיקום הפה שלנו. זה יכול גם להפוך את ההליך הרפואי שעברנו למוצלח יותר וקל יותר. השיטה עדיין לא קיימת בכל המרפאות ומצריכה מומחיות וניסיון. ניתן לעבור טיפולים בשיטה זו במרפאתו המתקדמת של ד"ר בלן המתמחה במגוון שיטות להשתלת שיניים.

למידע נוסף ולהתייעצות, ניתן לפנות למרפאתו של ד"ר בלן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *