השתלת שיניים בלייזר והסיבות לפופולאריות שלה

הטכנולוגיות החדישות שנכנסו לרפואה ולתחום בריאות השיניים מכוננות מהפכה של ממש. הן תורמות רבות לאופטימיזציה של הטיפולים. אלו הופכות אותם למהירים, יעילים, וכואבים פחות עבור המטופלים.

בהתאם, תחום השתלות השיניים נהנה מכניסתו של הלייזר למערכה. קרן לייזר הינה קרן אור דקה וממוקדת שבכוחה לחתוך רקמות בצורה מדויקת. בהשוואה לאזמל וסכין המנתחים המסורתיות, השימוש בקרן הלייזר מעניק לרופאים שליטה מדויקת יותר.

כיצד מתבצעת השתלת שיניים בלייזר?

ההליך הכירורגי של השתלת השיניים מתחלק לשני שלבים עיקריים. השלב הראשון הוא עקירת השורש של השן החולה. השלב השני הוא הברגת השתל הדנטלי לתוך עצם הלסת. קרן הלייזר מסייעת בחלק הראשון של ההליך. היא מחליפה את הסכין בתפקידו, כאשר היא מסייעת לכירורג לעקור את שורש השן.  זה נעשה בכך שהיא מבצעת חתך ברירית העדינה של רקמת החניכיים וחושפת את עצם הלסת. קרן הלייזר עדינה מאוד ועל כן אינה יכולה לתרום בשלב ההברגה של השתל לתוך עצם הלסת; חלק זה מתבצע אפוא בדרך המסורתית.

יתרונותיו של תהליך השתלת השיניים בלייזר

יתרונות רבים שעומדים לזכותה של קרן הלייזר גרמו לה לצבור תאוצה בקרב רופאי השיניים המנתחים ולהוות חלק בלתי נפרד מהליך השתלת השיניים.

השתלת שיניים בלייזר

שליטה ודיוק: הלייזרים הדנטליים מעניקים לרופא המנתח דיוק מקסימלי תוך גרימת נזק מינימלי לרקמות שמסביב.

הפחתת דימום: שלא כמו האזמל וסכין המנתחים, הלייזר לא מבצע חתך חודרני ועל כן ישנו דימום מזערי במהלך הפרוצדורה הרפואית. העובדה שיש דימום מינימלי בלבד הופכת את ההשתלה בלייזר לאופטימלית עבור הרופא. ההשתלה בלייזר מספקת לו דיוק וראות טובה ויותר. זה גם מתאים למטופלים שסובלים מבעיות שונות של קרישת דם.

מניעת סיבוכים והחלמה מהירה: שימוש בכלים מכאניים מסורתיים בשלב הראשון של ההליך הכירורגי עלול לגרום לחימום יתר של העצם, המגביר את הסיכון לפגיעה ואיבוד עצם, לסיבוכים לאחר הניתוח והידרדרות מוקדמת של השתלים. לייזר, לעומת זאת, גורם לעליית טמפרטורה קטנה בהרבה, ולמעשה תורם לחיבור של השתל לעצם ולהאצת תהליך הריפוי.

מניעת דלקות וחיטוי זיהומים קיימים: בשונה מכלי המתכת שנוטים להזדהם ויש לעקרם ולחטאם, הלייזר מציע חיתוך סטרילי שכן מדובר בקרן אור ללא מגע פיזי של הכלי בחניכיים. בנוסף, ללייזר השפעות אנטי-בקטריאליות ועל כן הוא מסייע בניקוי וחיטוי של רקמות דלקתיות. נקודה נוספת לזכותו של הלייזר בהקשר זה, היא מניעת הצורך בתפרים, העלולים להזדהם.

מתאים למטופלים חרדתיים: חזותו של הלייזר אינה מאיימת, הוא לא פולשני, לא גורם לדימומים כבדים ושקט הרבה יותר ממקדחת השיניים. על כן, הוא הופך את ההליך למאיים וטראומתי הרבה פחות עבור מטופלים חרדתיים.

השתלת שיניים בלייזר

לסיכום, לייזרים הינם חלופה בטוחה ועדינה לכלי המנתחים המסורתיים בשלב הראשון של השתלת השיניים. הם מאפשרים לרופאי השיניים לבצע משימות מורכבות ביתר דיוק, מפחיתים את הדימום והנפיחות וגם את הכאב והסיכוי לזיהום באזור, ובכך מעניקים למטופלים החלמה מהירה ונוחה יותר.

מרפאתו הידועה של ד"ר יגאל בלן מאובזרת בטכנולוגיה החדישה והמתקדמת ביותר בעולם השתלות השיניים. אנו זמינים עבורכם לייעוץ ולבניית תכנית מותאמת אישית להשתלת שיניים מהירה ומוצלחת. אנחנו כאן כדי שתוכלו לשוב ולחלוק את החיוך שלכם עם העולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *