כתרים לשיניים בהתאמה אישית

כתר השן הינו תחליף מלאכותי לשן, המחזיר לה את יכולת התפקוד ואת המראה היפה והאסתטי. אחד מהשימושים הנפוצים ביותר בכתרים בעולם רפואת השיניים הוא בהליך השתלת שיניים. כחלק מתהליך זה, "מולבש" הכתר הנוצר בהתאמה אישית (גוון, צורה וחומר) במעבדה על השתל הדנטלי.

עומדים בפני השתלת שיניים? כדאי שתדעו שכיום קיימים סוגים רבים של כתרים, העשויים ממגוון חומרים שמספקים פונקציות שונות. ערכנו בשבילכם סקירה עניינית של כמה מהסוגים הנפוצים ביותר.

כתר חרסינה מאוחה למתכת

היותם ברי השגה ועמידים יחסית, הפך את כתרי החרסינה המאוחה למתכת לנפוצים ביותר. שכבתם החיצונית של כתרים אלו היא לבנה ועשויה חרסינה. חלקם הפנימי עשוי סגסוגת של מתכות- אצילות או חצי אצילות, המעניקות לכתר את חוזקו. ככל שאחוז המתכת האצילה בכתר גבוה יותר, כך גם איכותו ומחירו של הכתר. עם זאת, כתרים העשויים מתכת עלולים ליצור דלקות חניכיים, ועם הזמן גם פס אפור-שחור בחניכיים כצבע הסגסוגת. על כן, פחות מומלץ להשתמש בכתרים מסוג זה בשיניים הקדמיות, שכן הגירוי בחניכיים עלול ליצור מראה לא אסתטי. בשיניים האחוריות, לעומת זאת, נפוץ יותר להשתמש בכתרים אלו, שכן הם עמידים וזולים.

כתרים בהתאמה אישית

כתרי חרסינה טהורה וכתרי אימקס (E-max)

כתר חרסינה טהורה עשוי מחומר אחד: חרסינה. כתרי החרסינה לא מכילים מתכת ולא מגרים את החניכיים, ולכן הם מפחיתים את הסיכון להצטברות חיידקים וכן מתאימים לאנשים הסובלים מאנרגיה למתכות. לכתר זה מראה אסתטי, לבן ויפה, והוא גם עמיד. לצד כתר החרסינה הטהורה, מככב כתר האימקס המשלב חרסינה וזכוכית בדחיסות חזקה, הנחשב מתקדם במיוחד בעולם רפואת השיניים.

כתרי זרקוניה

לא מוכנים להתפשר על השילוב האולטימטיבי של אסתטיקה ועמידות? כתרי הזרקוניה הם התשובה המושלמת עבורכם. הזירקוניה היא למעשה אחד מהחומרים החזקים בטבע! מדובר בתערובת כימית המבוססת על צורן, המותאמת לצרכים דנטליים. זהו חומר אציל ומאוד איכותי, שבשונה מהמתכת, לא גורם לאותה נסיגת חניכיים וגם לא מעודד הצטברות חיידקית. במעבדה, ניתן להגיע להתאמה מדויקת מבחינת הגוון, הגודל והצורה. כאשר משתמשים בכתרי הזרקוניה בשיניים הקדמיות, נהוג לצפות את הכתר עם גרסה שקופה יותר של זרקוניה על מנת ליצור מראה טבעי יותר לשיניים שאור מסוגל לעבור דרכו. החיסרון היחידי של כתר הזרקוניה הינו מחירו הגבוה.

איך בוחרים כתר לשיניים?

לשאלת התקציב יש את המשקל המרכזי ואף המכריע בנוגע לבחירת סוג הכתר. כתרי זרקוניה הם העמידים והאיכותיים ביותר, ועל כן גם היקרים ביותר. עם זאת, מיקום הכתר בשן משחק תפקיד גם הוא. הפאן האסתטי חשוב במיוחד כשזה נוגע לכתרים בשיניים קדמיות, אבל בשיניים שלא נראות לעין איכות הכתרים ועמידותם מספיקה, ולכן ניתן לבחור בכתרים היקרים פחות.

איך לשמור על הכתרים לשיניים?

השתלים דורשים הקפדה רבה על היגיינה אוראלית. השיקום שנעשה על גבי השתלים גורם להצטברות רבה יותר של שיירי מזון וחיידקים, שנוכחותם בפה עלולה לגרום להיווצרות דלקות סביב השתל הגורמים לדימום, ריח רע מהפה, ועד מצב של כשל בשתל- לא עלינו. לכן, חשוב מאוד להקפיד על צחצוח יסודי ושימוש בחוט דנטלי.

כתרים בהתאמה אישית

על אילו פעולות נוספות חשוב שתקפידו כדי לשמור על הכתרים שלכם? הימנעות מעישון והליכה באופן קבוע לשיננית, שתפקידה לבצע ניקוי עמוק ויסודי יותר, במיוחד באזורים אליהם לא קיימת גישה בניקוי העצמאי הביתי.

בדיקות תקופתיות אצל הרופא הן קריטיות. על הרופא לוודא שהכתר יושב בצורה מיטבית על גבי השתל. כמו כן מומלץ לוודא שהכתר יציב ונקלט כמו שצריך בעצם.

זה המקום לעמוד על חשיבותם של הניסיון והמיומנות של הרופא המבצע. רופא כזה ידע להתאים עבורכם את הטיפול והכתרים המדויקים ביותר לטיפול שלכם, בהתחשב בכל הפרמטרים.
כאשר זה נוגע לסט השיניים שאמורות לשרת אתכם לשנים רבות, וכן לבריאות שלכם- אין מקום לפשרות. הסטנדרט הגבוה והבלתי מתפשר שגובש ולוטש בעשרות שנים של ניסיון, הוא זה שמאפיין את מרפאתו של ד"ר יגאל בלן. הרופא המיומן וצוותו המקצועי ידעו להתאים עבורכם במדויק את הטיפול והכתרים שיעניקו לכם חיוך אסתטי ובריא ואיכות חיים מקסימלית, תוך שירות אמין, אנושי ובגובה העיניים.

ליצירת קשר עם מרפאתו של ד"ר בלן: 072-3953252

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *