השתלת שיניים בהתאמה אישית

תחום רפואת השיניים התפתח בקצב מסחרר בשנים האחרונות, וכיום קיימים סוגים שונים של השתלות שיניים. מתוך ההבנה שאין טיפול אחד שמתאים למצבי פה שונים, טכנולוגיות חדישות שנכנסו לתחום כירורגיית הפה והלסת מאפשרות השתלת שיניים מותאמת אישית. השתלה כזו מבוססת על התאמת הטיפול לצורת הפה הייחודית של המטופל, המגדילה את סיכויי ההצלחה משמעותית וכן את איכות חייו וחיוכו.

למי מתאימה השתלת שיניים בהתאמה אישית?

השתלות השיניים בעבר היו ארוכות, כואבות ומסורבלות. מטופלים רבים שסבלו, למשל, ממחסור של עצם לסת נשלחו הביתה בשל אי התאמה להשתלה, או נאלצו לעבור תהליכים חודרניים וכואבים בשביל השלמת העצם. כניסתן של השתלות שיניים מותאמות אישית שינתה לחלוטין את המשחק, כאשר היא הפכה את הטיפול לנוח ויעיל יותר, תוך נתינת מענה ראוי למסורבי טיפול ולאלו שניסו טיפולים שכשלו.

השיטות השונות של השתלת שיניים בהתאמה אישית מתבססות על צילום CT וסריקה דיגיטלית קפדנית של אזור הפה והלסת של המטופל. נתוני הסריקה מעניקים תמונה מדויקת של אזורים אלו, המאפשרת ניתוח של שיטת ההשתלה המומלצת למטופל, ויצירת מבני שתל וכתרים המתאימים בצורה מושלמת למבנהו היחודי בהתאם לנתונים.

לדוגמה, אם ישנו מטופל שזקוק להשתלת שיניים בלסת העליונה, אך בצדה הימני של הלסת קיימת עצם בכמות מספקת ובצד שמאל ישנה נסיגה, הטכנולוגיות של ההתאמה האישית מאפשרות לרופא המטפל להשתמש בשתלים דנטליים שונים בהתאם לשוני בין שני צדי הלסת.

השתלת שיניים בהתאמה אישית

אילו סוגי שתלים קיימים?

כאמור, ישנם סוגים שונים של שתלים שמתאימים למצבי פה שונים. הנה כמה מהם:

שתלים סובפריאוסטליים- שתלי אוכף


במקרה של חוסר עצם קיצוני, ייתכן שהרופא המטפל ישתמש בשתלי אוכף. שתלים אלו לא מוחדרים לעצם הלסת, אלא מתיישבים עליה בצורת אוכף המקובע בברגים, כאשר אליו מותקנים הכתרים. בשיטה זו יוצרים מנתוני הסי.טי של מבנה הפה של המטופל מודל תלת מימדי של האזור, ובעזרת תכנון ממוחשב מתאימים את השתלים המדויקים.

שתלים זיגומטיי


שיטה זו מתאימה למטופלים שסובלים ממחסור בעצם הלסת העליונה. בשיטה זו השתלים לא מוחדרים לעצם הלסת, אלא לעצמות הלחי- עצמות הזיגומה. בשונה משתל רגיל שאורכו קצר מאוד, שתל זיגומטי הוא ארוך יותר וכך מתאים להחדרה בעצם הלחי.

שתלים בזאליים


ההשתלה הבזאלית מיועדת למטופלים הסובלים מחוסר עצם בלסת התחתונה, אשר לא ניתן להבריג אליה את השתלים בצורה הקלאסית. בהליך, ישנו שימוש במעין דיסקים מאונכים עליהם מורכבים השתלים הבזאליים בשיטה של החדרה צדדית אל רקמת החניכיים. צורתם ואורכם הייחודי של שתלים אלו מאפשרים להם לחדור אל מעמקי העצם, ללא קידוח מקדים של חור אליו יוחדר השתל.

השתלת שיניים בהתאמה אישית

 

ישנו מגוון גדול של שתלים ושיטות עבודה שונות. כירורג פה ולסת מקצועי ומנוסה ידע כיצד להתאים למבנה הפה המיוחד ולמצבו הרפואי של הפציינט שיטת טיפול ההולמת את כל הנתונים והמשתנים, שתבטיח את יעילות הטיפול, החלמה מהירה וסיכויי הצלחה גבוהים להשתלת השיניים.

ד"ר יגאל בלן ומרפאתו ישמחו לעמוד לשירותכם ולהחזיר לכם את החיוך ואת איכות החיים בעזרת שיטות טיפול מתקדמות ומותאמות אישית, שנחלו הצלחה רבה גם בקרב מסורבי טיפול.
החיים יקרים מפז, מגיע לכם לחיות אותם בדיוק כפי שאתם ראויים.  לייעוץ וקביעת פגישה חייגו: 072-3953252

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *