למה טיפול שיניים לכלבים חשוב כל כך?

טיפול שיניים לכלבים: כן, זה לגמרי נחוץ

הכלב מסריח מהפה? הכלבה חורקת שיניים? דחוף לוטרינר. למה טיפול שיניים לכלבים כל כך חשוב? איך עושים זאת באופן ביתי ומה כולל טיפול השיניים הוטרינרי? מדריך לכשכוש שיניים

טיפול שיניים לכלבים המדריך המלא

טיפול שיניים לכלבים? הצחקתם אותי

לא רק בני האדם זקוקים לתחזוקה שוטפת של השיניים. גם בעלי חיים, וכלבים בעיקר, צריכים לעבור טיפול שיניים באופן קבוע. למעשה, שמירה על בריאות השיניים חשובה מאד אצל כלבים, ולו משום שהיא כה חמקמקה; בדרך כלל אין סימנים חיצוניים להופעתם של דלקת חניכיים, כאבי שיניים והצטברות אבן שן אצל כלבים, למרות שאלה בהחלט בעיות נפוצות. בדרך כלל בעלי הכלב או הכלבה שמים לב לבעיה ופונים לטיפול כאשר ריח הפה של הכלב מחמיר והופך לבלתי נסבל.

מדוע חשוב כל כך לטפל בשיני הכלבים שלכם?

כי כל בעיות השיניים הללו שהוזכרו מעלה, עלולות לפגוע פגיעה ניכרת גם בתפקודים אחרים של הגוף. כאשר כמות החיידקים בפה גדלה, כתוצאה מבעיה דנטלית כלשהי, החיידקים עלולים לחדור למחזור הדם ולגרום לפגמים במסתמי הלב, הכליות והכבד של הכלב. מצב של נסיגת חניכיים עלול גם הוא לגרום לפגיעה בעצב הלסת ואף לשברים של הלסת התחתונה.

אז איך מתבצע טיפול שיניים לכלבים?

יש לא מעט דרכים לטפל בשיני הכלב או הכלבה שלכם, אשר נחלקות לטיפולי מנע ביתיים וטיפולים וטרינריים מקצועיים.

טיפולי מנע:
🐶  צחצוח שיני הכלב או הכלבה בין 3 ל-4 פעמים בשבוע במשחת שיניים מיוחדת (אין צורך בשטיפת פה לאחר מכן)

🐶 האכלת הכלב או הכלבה ביסקוויטים מיוחדים המפחיתים את היווצרות אבן השן

🐶 משחק במשחקי לעיסה אשר מסייעים בהפחתת אבן השן

🐶 שימוש במזון כלבים מיוחד אשר מסייע בהפחתת הצטברות אבן בשיניים

🐶 שימוש בג'ל דנטלי שמסייע להפחתת החיידקים בפה ומניעת עששת

טיפול שיניים לכלבים שמחים

איזה כיף שיניים בריאות!

טיפול וטרינרי:

את בעיות השיניים של הכלב או הכלבה ניתן לאבחן בבדיקה גופנית על ידי וטרינר. חשוב להקפיד על בדיקה שגרתית קבועה, כדי למנוע בעיות דנטליות עתידיות. בדיקת שיניים מקיפה לכלב או לכלבה קרויה – COHAT Comprehensive Oral Health Assessment & Treatment – מדובר בהערכה מקיפה לבריאות חלל הפה וטיפול בבעיות מיידיות.

כאשר הכלב או הכלבה מתקבלים לטיפול הוטרינרי, הם עוברים הערכה של מצב השיניים ולקות החניכיים (אם קיימות), עוברים לעיתים צילומי שיניים ובסופו של דבר את הטיפול המסייע בהפחתת כאב וריח רע מהפה. יש לציין שממש כמו אצל בני אדם, גם טיפולי ניקוי חצי שנתיים אצל כלבים עם נטייה לאבן בשן, יכולים למנוע טיפולים מורכבים עקירות וכאבים בהמשך.

מה קורה במהלך טיפול שיניים לכלבים אצל הוטרינר?

מאחר שהכלב או הכלבה שלכם בוודאי לא ישושו לעבור טיפול שיניים, למרות שהם זקוקים לו, יש לדאוג שלא ירגישו דבר – ניתן לטשטש את הכלב, להרגיעו ולהרדימו. אם הטיפול עמוק ומשמעותי, ניתן להחדיר קטטר עם זריקת אנטיביוטיקה לוריד לפני תחילת הטיפול ולבצע הרדמה מקומית בנוסף להרדמה הכללית, בכדי למנוע כאבים עתידיים. תוך כדי הטיפול, הכלב מקבל עירוי נוזלי ששומר על לחץ דם תקין ומונע התייבשות. בסיום הטיפול, הפה של הכלב נשטף ביסודיות והוא מתאושש מההרדמה אט אט, עם נוזל שמשכך כאבים למשך שעות.

אם יש לכם חשד שהכלבים שלכם סובלים מבעיית שיניים כלשהי, או אם מעולם לא לקחתם אותם לבדיקת שיניים אצל וטרינר – זה בהחלט מומלץ, לפחות פעמיים בשנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *