חוט דנטלי והחשיבות לבריאות הפה

הדעות חלוקות ולא כולם מקפידים על שימוש בחוט דנטלי.
במאמר זה נדבר על דעות המומחים חושבים ואיך מומלץ להשתמש בחוט דנטלי.

עם יד על הלב, מתי בפעם האחרונה השתמשתם בחוט דנטלי? הוא יושב שם באריזה שלו ומסתכל עליכם ובכל זאת כנראה שלא הרמתם אותו זמן.

רופא השיניים והשיננית כנראה המליצו גם לכם להשתמש בחוט דנטלי. בשנים האחרונות חל ויכוח סביב ההמלצה. בדיקה שערכו עיתונאים מסוכנות הידיעות האמריקאית מצאה כי לשימוש בחוט אין כל יתרונות מוכחים. בנוסף, משרד הבריאות האמריקאי (HHS) הסיר מההנחיות שלהם לבריאות הפה את ההמלצה על השימוש בחוט דנטלי.

אז אולי אין צורך להשתמש בחוט דנטלי? 

לא נמצאו הוכחות חותכות לכך ששימוש בחוט דנטלי בנוסף לצחצוח שיניים מפחית עששת ומפחית פלאק. בתחום בריאות החניכיים ישנן הוכחות מדעיות ליעילות של החוט הדנטלי. הגופים המשפיעים בתחום בעולם אכן ממליצים להשתמש בו.

סקירה של 12 מחקרים מצאה שאנשים שצחצחו שיניים והשתמשו בחוט דנטלי בקביעות היו בסיכון נמוך לדימום בחניכיים והיו להם רמות נמוכות יותר של דלקת חניכיים.

חשוב להדגיש כי אין חולק על כך שמזון שנשאר בין השיניים גורם בסוף לעששת ודלקת חניכיים. לעיתים קרובות, חוט דנטלי הוא הדרך היחידה להסיר אותו כי מברשת שיניים פשוט לא יכולה לעבור בין השיניים. אם יש לכם דרך טובה יותר לנקות בין השיניים – אולי אתם המיליארדרים הבאים שימציאו את הדבר הגדול הבא אבל בינתיים, הדרך המקובלת והיעילה ביותר היא שימוש בחוט דנטלי.

חוט דנטלי

כך תמנעו מחלות חניכיים

דלקת חניכיים, מהדרגות הנמוכות ביותר לחמורות ביותר שלה, נפוצה ב-90% מהאוכלוסייה. זוהי מחלה דלקתית כרונית המופיעה כאשר חיידקים בפלאק מתחת לקו החניכיים גורמים לנפיחות וגירוי. אם היא לא מטופלת היא יכולה להוביל לנסיגת חניכיים ואובדן שיניים.

למעשה, רופאי שיניים וחניכיים רבים אומרים שהסיבה שהם ממליצים על שימוש בחוט דנטלי היא לא בגלל מחקרים. זה פשוט מה שהם רואים במרפאה שלהם. לחלק גדול מהאנשים שעושים שימוש בחוט דנטלי יש חניכיים בריאות יותר.

איך צריך להשתמש בחוט דנטלי?

אחת הטענות היא שהמחקרים לא מוכיחים באופן עקבי את היתרונות שלו, כי רוב האנשים לא יודעים איך להשתמש בחוט דנטלי כראוי. חוט דנטלי בשימוש אגרסיבי ולא נכון יכול פצוע את החניכיים אם דוחפים אותו באופן לא מבוקר.

במקום, חשוב להצמיד את החוט כלפי השיניים תוך כדי משיכתו כלפי החניכיים. תחזרו על הפעולה פעמיים בכל רווח והצמידו את החוט בכל פעם לצד שונה.

בנוסף, ההמלצה היא להשתמש בחוט דנטלי ללא שעווה כי השעווה מפריעה ללכלוך להידבק לחוט.

לסיכום, 

נזכיר לכם ששימוש בחוט דנטלי לוקח פחות מדקה.
לאור העובדות שציינו בכל זאת כדאי להקפיד על תדירות גבוהה של שימוש בחוט דנטלי. אם תחליטו לדלג עליה במוקדם או במאוחר תבחינו בהבדל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *