השתלת שיניים "אול און 4" – ארבעה שתלים ואתם מסודרים

השתלת שיניים הייתה ידועה בעבר כתהליך ארוך, מתיש וכואב שדורש תקופה ממושכת של טיפולים עד שמתקבל התוצר הסופי. אך לא עוד – כיום באמצעות השתלת שיניים "אול און 4" המטופלים יכולים לצאת עם שתלים מוכנים כבר אחרי ביקור אחד במרפאת השיניים בזכות שיטה מהפכנית, שעם חלוף הזמן הופכת ליותר ויותר פופולרית.

השתלת שיניים

מה זה השתלת שיניים "אול און 4"?

הרעיון המנחה שעומד מאחורי שיטת "אול און 4" הוא שימוש במספר מינימלי של שתלים על מנת להתקין מערכת שיניים חדשה, זאת במקום לעשות שתל נפרד לכל שן ושן. המערכת כולה מוברגת על גבי ארבעה שתלים בלבד, שמושתלים בזוויות מותאמות מראש כך שהעומס ביניהם מתחלק בצורה מיטבית, ומכאן נובע שמה של השיטה ""אול און 4"" ("הכל על ארבע" בתרגום לעברית).

 

טכניקת "אול און 4" פותחה על ידי ד"ר פאולו מאלו מליסבון, פורטוגל. היא זכתה להתייחסות רבה ולתגובות חיוביות בקרב רופאי השיניים אחרי שהקונספט הוכח מחקרית על אלפי מטופלים. לצערנו, היא פחות מוכרת על ידי הציבור הרחב, שעדיין סבור שהשתלת שיניים חייבת להיות תהליך ארוך, כואב ויקר, אבל אנחנו פה כדי לשנות את התפיסה הזו.

 

להשתלת שיניים "אול און 4" יתרונות רבים בהשוואה להשתלת שיניים רגילה:

  • חיסכון בזמןהשתלת שיניים ביום אחד במקום בסדרה של טיפולים על פני פרק זמן ממושך של כמה חודשים לכל הפחות.
  • עלות כספית מופחתת – בגלל שאין צורך בטיפולים מרובים, הדבר בא לידי ביטוי גם בכיס של המטופל.
  • אחוז הצלחה גבוה אחרי מחקר קליני מקיף של אלפי השתלות.
  • מינימום כאב – בגלל שבמסגרת השיטה אין צורך בהשתלת עצם או בהרמת סינוס, נחסכות מהמטופל פרוצדורות כירורגיות כואבות ובלתי נעימות.
  • אסתטיקה – השיניים נראות טבעיות ומרגישות בהתאם.

איך זה עובד?

בגדול, מהלך הטיפול מחולק לשלושה שלבים:

  1. רופא השיניים יבצע את הקידוחים הדרושים בעצם הלסת כדי שיוכל להבריג לחללים שנוצרו ארבעה שתלי טיטניום.
  2. גשר זמני יורכב על גבי השתלים המוברגים. במקרה והטיפול הוא לשתי הלסתות, העליונה והתחתונה, יחזור רופא השיניים על התהליך שוב. בתום הטיפול, המטופל יכול לחזור לאכול. תחושות הכאב והנפיחות צפויות לעבור אחרי ימים בודדים.
  3. אם ההשתלה עברה בהצלחה ולא התעוררו בעיות, אחרי מספר חודשים יוזמן המטופל למרפאה כדי להתקין את הגשרים הקבועים. מזל טוב – יש לכם שיניים חדשות!

 

סיבה טובה לחייך שוב

בגדול, "אול און 4" מתאימה כמעט לכל אחד שסובל מהרס שיניים נרחב, בין אם לאור הזנחה רבת שנים ובין אם בעקבות חבלה קשה באזור הפה והלסת. אבל יש שתי קבוצות אוכלוסייה עיקריות שעבורן שיטה זו היא בגדר מתנה משמים.

הקבוצה הראשונה שמרוויחה מהשיטה היא מטופלים שסובלים ממחסור חמור בעצם הלסת. מה שהופך את השתלת השיניים בשיטת "אול און 4" למהפכנית באמת היא מתן ההזדמנות לאותם מטופלים לקבל סט חדש של שיניים פונקציונליות ואסתטיות למראה על אף המחסור. בעבר, אותה קבוצת מטופלים הייתה נאלצת לעבור תהליך סבוך של הוספת עצם לפני ביצוע ההשתלה עצמה, מה שבאופן טבעי כרוך בטיפולים חודרניים בלתי נעימים ובזמן התאוששות, אך שיטת "אול און 4" חוסכת מהם את הסבל הנוסף וזו בהחלט סיבה טובה לחייך.

 

בנוסף, "אול און 4" מתאימה גם למטופלים בעלי חרדה דנטלית, כלומר כאלה שמפחדים בצורה עזה מטיפולי שיניים. שתי סיבות לכך: הראשונה היא, כמו שכבר ציינו לעיל, שמדובר בטיפול אחד בלבד במקום סדרה של טיפולים מורכבים לאורך זמן, מה שבאופן טבעי מפחית את מספר המקרים בהם המטופל צריך להתמודד עם החרדה; הסיבה השניה היא שבמקרי קיצון ניתן לבצע את הטיפול תחת הרדמה מלאה, כך שהמטופל לא ירגיש שום כאב במהלכו.

לסיכום, השתלת שיניים "אול און 4" היא שיטה מהפכנית שמהווה אלטרנטיבה יעילה לשיניים התותבות ולגשר החרסינה המיושנים: היא חוסכת זמן וכאב למטופל, אחוזי ההצלחה הגבוהים שלה מוכחים מחקרית והיא מעניקה תקווה חדשה למי שבעבר נאלצו בלית ברירה לחייך בפה סגור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *