ראש בראש: מברשת שיניים חשמלית או ידנית?

מברשת שיניים חשמלית

בשנים האחרונות צצו להן מברשות השיניים החשמליות ומאז מתחולל ויכוח אינסופי סביב השאלה מה עדיף – מברשת שיניים חשמלית או ידנית? אז אנחנו כאן כדי להסביר לכם מה היתרונות והחסרונות של כל מברשת בתקווה שזה יעזור לפתור את הויכוח אחת ולתמיד.

עושה עלינו סיבוב… או אלף

היתרון הראשון של מברשת שיניים חשמלית הוא בכך שהיא נעה הרבה יותר מהר ממה שנצליח להשיג אי פעם עם היד לבדה. למעשה, מברשת חשמלית מסוגלת להשלים אלפי סיבובים בדקה אחת בלבד, זאת לעומת רק בערך 300 סיבובים בממוצע עם מברשת ידנית.

הסיבובים המרובים של המברשת החשמלית תורמים רבות להסרה יעילה יותר של כתמים ופלאק מהשיניים. בנוסף, מאחר והיא מצחצחת את השיניים באופן שווה לכל אורך הפעילות, התוצאה היא שיניים נקיות ובוהקות באופן אחיד לכל אורך הפה.

עצם הפעילות האוטומטית של המברשת החשמלית יכולה גם לסייע מאוד לאנשים שסובלים מבעיות פיזיולוגיות שונות שמקשות עליהם את פעולת הצחצוח הרגילה, לדוגמה כאלה שחולים במחלות פרקים או סובלים ממוגבלות תנועתית במערכת השרירים או השלד. בנוסף, מברשת שיניים חשמלית היא עדינה יותר ממברשת ידנית, מה שיכול להקל מאוד על כאבים בתקופת ההחלמה אחרי השתלת שיניים.

מברשת עם פיצ'רים

ברגע שרכיבים חשמליים הוכנסו אל מברשת השיניים החשמלית, כמובן שהיה זה רק  עניין של זמן עד שיוכנסו לתוכה פיצ'רים מתוחכמים. לדוגמה, מברשת חשמלית חדישה יכולה להכיל טיימר בתום צחצוח צד אחד של הפה שהגיע הזמן לעבור לצד השני, או חיישן מיוחד שמתריע כאשר אתם מפעילים יותר מדי כוח פיזי על החניכיים ועלולים לפצוע אותן. שימושי, לא?

שימושית עבור ילדים

השילוב בין הפעולה האוטומטית של המברשת החשמלית לבין הפיצ'רים שמנחים את המצחצח כיצד לייעל את עבודתו הופכת את המברשת הזו לאידיאלית לצחצוח שיניים של ילדים מעל לגיל 3, בעיקר כאלה שעוד לא השתלטו לגמרי על כל התנועות הכרוכות בצחצוח השיניים עם המברשת הידנית.

מברשת שיניים חשמלית לילדים

נגמרה הסוללה? אתם בבעיה!

במוקדם או במאוחר הסוללה של המברשת החשמלית תיגמר ותצטרכו להטעין אותה מחדש. זה עלול להקשות מאוד על השימוש במברשת זו בצורה טבעית וללא דאגות. רק דמיינו רגע לעצמכם עד כמה זה יכול להיות מעצבן שהמברשת מפסיקה לעבוד באמצע הצחצוח ומוסיף עוד סטרס ללחץ של הבוקר.

כמו כן, הצורך להטעין את הסוללה עלול להפוך למטרד כאשר מתכננים לבלות כמה ימים מחוץ לבית – לא רק שהמברשת עצמה גדולה יותר באופן משמעותי, אתם תיאלצו לארוז גם את המטען שלה ולהיסחב איתו. אז אין ספק שמהבחינה הזו מברשת השיניים הידנית של פעם מנצחת ובגדול את אחותה הצעירה והמודרנית.

לא מתאימה לבעלי רגישות

כבר הסברנו מקודם שהספק התנועות של המברשת החשמלית גדול פי כמה מזו של הידנית, והסיבה שאנו מזכירים זאת שוב היא שיש כאלה שיגלו שזה עושה להם יותר נזק מתועלת. אנשים שסובלים מרגישות יתר בחניכיים ובחלל הפה עלולים לגלות אחרי השימוש במברשת חשמלית שהמצב שלהם דווקא החמיר, זאת בשל החיכוך המוגבר בין סיבי המברשת לבין הרקמה. במקרים מסוג זה עדיף להשתמש במברשת שיניים ידנית רכה.

אז בואו נסכם בקצרה את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהמברשות:

מברשת שיניים חשמלית מברשת שיניים ידנית
קלות צחצוח קל יותר בגלל הצחצוח האוטומטי דורשת יותר תנועות של היד
בעיות פיזיולוגיות שימושית לבעלי מוגבלות בתנועת היד והכתפיים אין יתרון
פיצ'רים מיוחדים יש אין
ילדים מגיל 3+ קלה יותר לשימוש דורשת מיומנות
תחזוקה דורשת הטענה על בסיס קבוע לא דורשת הטענה
התניידות תופסת יותר מקום בתיק + לארוז מטען קטנה וקלה לאריזה
רגישות בפה עלולה להחמיר את המצב מתאימה יותר

רגישות בחניכיים

לסיום, חשוב לציין שבגדול גם מברשת שיניים חשמלית וגם מברשת שיניים ידנית יכולות להגיע לתוצאות מצויינות בניקוי השיניים, החניכיים וחלל הפה. אין המלצה חד משמעית לכאן או לכאן ולכן כל אחד יכול לבחור את סוג המברשת שלו על פי רמת הנוחות, או במקרים מסוימים על פי מצבו הרפואי, ולשמור על שינייו יפות ולבנות.​

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *