צחצוח שיניים עם שמן קוקוס

צחצוח שיניים עם שמן קוקוס-  למה זה טוב?

שמן קוקוס הפך בשנים האחרונות לטרנד ולא פסח גם על התחום הדנטלי: יותר ויותר אנשים משתמשים בו לצחצוח השיניים. מה היתרונות של צחצוח שיניים עם שמן קוקוס על פני משחה רגילה, ואיך עושים את זה בפועל?

צחצוח שיניים עם שמן קוקוס

תופעת לייף סטייל דנטלית חדשה רווחת בשנים האחרונות ברחבי העולם, ולא מזמן הגיעה גם לארץ: צחצוח שיניים בשמן קוקוס. מזה שנים ששמן קוקוס הוא מעין תוסף טבעי קוסמטי – השימוש בו הוא בדרך כלל למטרות הסרת איפור, ניקוי הפנים והגברת הרכות והברק בשיער. אבל יש לו גם יתרונות בריאותיים מובהקים, כך על פי מחקרים שבוצעו בעולם.

שמן קוקוס הוא מקור שומן רווי טבעי, ומכיל שילוב ייחודי במינו של חומצות שומן ותכונות רפואיות. הוא חיוני עבור המערכת החיסונית של הגוף בשל המצאות חומצת הלאורין בו, אשר מסייעת בהריגה של חיידקים, וירוסים ופטריות. מעבר לכך, יש הטוענים כי שמן הקוקוס מסייע גם לשריפת שומן והפחתת רעב, כך שהוא מצוין לדיאטה, ובנוסף, עשוי לעזור במניעת מחלות לב, מאחר שהוא מוריד את רמת הכולסטרול בגוף.

בתחום הדנטלי, שמן קוקוס מסייע להשמיד חיידקים המזיקים לחלל הפה ועוזר למניעת עששת. יש אפילו עדויות שמאשרות שהוא מעולה גם להלבנת שיניים.

אז מה בעצם יתרונותיו של צחצוח שיניים עם שמן קוקוס?

ראשית, חשוב להבין: שמירה על היגיינת הפה היא קריטית בכדי למנוע מחלות דנטליות שונות שעלולות להביא לריקבון ואובדן של שיניים. בשימוש בשמן קוקוס אתם מרוויחים משחה ללא טריקלוזן (כימיקל מזיק אנטי בקטריאלי) – ובכך מגנים על הפה שלכם באופן טבעי. כמו כן, במשחת השיניים הסטנדרטית קיימים רכיבים אשר אחראים להקצפה בזמן הצחצוח, אבל יש להם גם חסרון – לעיתים, הם עלולים להפריע לתפקוד בלוטות הטעם. שמן קוקוס, לעומת זאת, אינו מכיל חומר מקציף ולכן בסיום הצחצוח עמו, הפה שלכם יהיה מאוזן מבחינת ליפידים. חומר מזיק נוסף הקיים במשחות השיניים במסחריות הוא פלואוריד, אשר לא קיים, כמובן, בשמן הקוקוס.

שמן קוקוס למעשה משמיד את האורגניזמים אשר אחראיים לחורים בשיניים. מחקרים הוכיחו כי הוא פועל נגד סטרפטוקוקוס מיוטנס שגורם לעששת, ובכך מפחית את הסיכויים לפתח ריקבון בשיניים.

יתרון משמעותי נוסף הינו המחיר. בעוד משחת שיניים סטנדרטית מספיקה לזמן קצר יחסית, ברכישה של שמן קוקוס, אתם מרוויחים מאות צחצוחים חדשים, משום שיש להשתמש בכמות מעטה יחסית, והמחיר אינו יקר בדרך כלל.

איך מכינים משחת שיניים משמן קוקוס?

השימוש המועיל ביותר הוא באחת משתי דרכים:

בתור מי פה: ההמלצה היא לשטוף את הפה בכמות קטנה של שמן קוקוס בין 3 ל-10 דקות ביום.

בתור משחת שיניים: ההמלצה היא לטבול את מברשת השיניים שלכם במעט שמן קוקוס ולצחצח את השיניים כרגיל. ניתן להוסיף לשמן הקוקוס גם אבקת סודה לשתייה, שתהפוך אותה למשחתית יותר – פשוט מוסיפים סודה לשתייה, עד שמגיעים לתערובת סמיכה מספיק ומצחצחים בה את השיניים.

תגובה 1 בנושא “צחצוח שיניים עם שמן קוקוס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *