השתלת שיניים בשיטת זעיר פולשני – LESS IS MORE

ככל שהעולם הופך טכנולוגי ומתקדם יותר, רפואת השיניים מתקדמת יחד איתו, ותוך כך, גם תחום השתלות השיניים. בשנים האחרונות התווספו טכנולוגיות חדשניות מכל מיני סוגים לתחום השתלות השיניים. במרבית המקרים, השיטות החדשות מפשטות שלבים מורכבים בהשתלה, מייעלות את תהליך העבודה ומקלות על חווית המטופל.

זעיר פולשני

שילוב שיטת הזעיר פולשני בהשתלות שיניים

אחת מהשיטות החדשניות היא שילוב טיפול זעיר פולשני בהשתלות שיניים.

במקרים מסוימים בהשתלות שיניים, למטופל חסר נפח עצם מספק לצורך החדרת שתלי השיניים וקיבועם. כשזה קורה באיזורים שקשה להגיע אליהם, כמו בשיניים העליונות האחוריות, יש צורך להשלים את רכס העצם לצורך ההשתלה. הפרוצדורה הזאת נקראת "הרמת רצפת הסינוס".
כדי לבצע את הרמת רצפת הסינוס בשיטה הישנה, יש לפתוח את עצם הלסת, ליצור בו מעין חלון, ואז להחדיר עצם או תחליף עצם. השתלת עצם מסוג זה נקראת "הרמת סינוס פתוחה.
שילוב שיטת הזעיר פולשני באותו תהליך, מאפשרת לבצע את החלפת העצם באופן פולשני הרבה פחות. בשיטה זו החלפת העצם מתבצעת דרך קדח קטן שדרכו גם מבצעים את החדרת השתל, במקביל להחלפת העצם, באותו ניתוח. השיטה נקראת גם "הרמת סינוס סגורה".

מה יתרונות שילוב הזעיר פולשני בהשתלת שיניים?

כאמור, אחד היתרונות המרכזיים לביצוע הרמת סינוס סגורה, הוא שהביצוע שלה פולשני הרבה פחות. בזכות כך תופעות הלוואי מצטמצמות, ההחלמה קצרה ופשוטה יותר, וכמעט ואין נפיחות או שטפי דם.

כמו כן, בהרמת סינוס סגורה, המטופל יכול לחזור לשגרה באופן מהיר, כיממה לאחר ביצוע ההליך.

טיפול זעיר פולשני בהליכים אחרים ברפואת השיניים

טיפול הזעיר פולשני מאפשר לבצע פרוצדורות וניתוחים שהיו פולשניים מאוד בעבר בצורה הרבה פחות פולשנית ועם פחות תופעות לוואי. לכן, הטיפול משולב גם בטיפולים אסתטיים דנטליים, כמו טיפול בנסיגת חניכיים והקצעת שורשים, וכן בטיפולים בדלקות וזיהומים בשתלים.

טיפול בנסיגת חניכיים

נסיגת חניכיים היא בעצם חשיפה של שורש השן כתוצאה מהצטברות רובד חיידקי באיזור החניכיים, או דלקות חניכיים כרוניות שגורמות להרס הרקמות המחזיקות את השיניים. הטיפול בנסיגת חניכיים הוא השתלת חניכיים באמצעות ניתוח, המשפר את מבנה ומראה החניכיים ועוצר את הנסיגה. במהלך השתלת החניכיים מושתלות רצועות חניכיים עמידות המכסות את הנסיגה. כאשר משתמשים בשיטת הזעיר פולשני לביצוע השתלת חניכיים, מפחיתים את החתכים הנדרשים לביצוע ההשתלה, ומשפרים את התוצאה מבחינה אסתטית.

הקצעת שורשים

הקצעת שורשים היא טיפול ניקוי עמוק של החניכיים, שיש בו צורך כאשר יש דלקת חניכיים מתקדמת שפוגעת ברקמות השיניים.

הטיפול דומה לטיפול שיננית, אך הוא מגיע עמוק יותר ומתבצע בהרדמה. במקרים קשים במיוחד, צריך להפשיל את החניכיים כדי לספק גישה לאיזורים הצריכים ניקוי.

גם בהקשר של הקצעת שורשים ניתן להשתמש בטכנולוגיה הזעיר פולשנית, ולמזער את הטראומה של החניכיים, תוך הקפדה על איכות הטיפול.

זיהומים בשתלים

לעתים, במקרים של השתלות שיניים ישנות, נוצר זיהום דלקתי בחניכיים שמקיף את השתל ופוגע בו. כאשר זה קורה, התופעה עלולה להיות מלווה בנפיחות, כאבים וצורך בטיפול אנטיביוטי. במידה והזיהום הדלקתי אינו מטופל התהליך עלול להסתיים באובדן השתל הפגוע והכתר שמולבש עליו. הפרוצדורה הזעיר-פולשנית מאפשרת לטפל בזיהומים מסוג זה ולעתים אף להציל את השתל הפגוע.

לטכנולוגיה הזעיר פולשנית יתרונות רבים בהשתלות שיניים ובפרוצדורות דנטליות אחרות. יש לזכור כי ביצוע הליך מסוג זה דורש מיומנות גבוהה מצד הרופא המנתח וכן שימוש במכשור מיוחד המותאם לטיפול מסוג זה.

במידה ויש צורך בהתערבות כירורגית פולשנית, שילוב הטיפול הזעיר-פולשני יכול לחסוך למטופל כאב ותופעות לוואי ואף לסייע לו בהחלמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *