השתלת שיניים בגאורגיה, ועוד בתקופת קורונה? 7 שאלות עיקריות שכדאי לשאול לפני

6 שאלות ועוד אחת שכדאי לכם לשאול את עצמכם לפני השתלת שיניים בגאורגיה

"פחות מחצי מחיר מהארץ", כך מבטיחים הפרסומים של חברות ישראליות המתמחות בשיווק חבילות תיירות מרפא הכוללות טיפולי שיניים מורכבים או השתלת שיניים בגאורגיה, מולדובה או אוקראינה. הפרסומים מבטיחים שלמרות המחיר תקבלו השתלת שיניים איכותית ומהירה מרופאים מקצועיים ומנוסים, תוך שימוש בחומרים איכותיים, וכי הפער במחיר נובע אך ורק מעלות כוח העבודה במרפאה המבצעת.

ובאמת, חלק מהישראלים שבוחרים באפשרות של השתלת שיניים בגאורגיה מקבלים תוצאה טובה, אבל הם לוקחים סיכון במספר נקודות קריטיות. 

כדי שתקבלו את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם הכנו רשימה של שאלות שכדאי לקחת בחשבון כשבוחרים מרפאה לבצעה בה השתלת שיניים או הליך שיקום פה – בארץ או בחו"ל.

1. האם חשוב לכם לקבל רושם אישי לפני בחירת הרופא?

טיפול בישראל או קרוב לביתכם יאפשר לכם ביקור במרפאות שונות עוד לפני תחילת תהליך הטיפול, לצורך קבלת רושם אישי והפעלת אינטואיציה לגבי המקום והעובדים בו. בטרם שמגיעים לבחון את רמת האמינות והמקצועיות של המרפאה והרופא המטפל, כדאי לקבל רושם ראשוני לגבי האווירה במרפאה – שיכולה להעיד הרבה גם על תחומים אחרים של הטיפול. אלו דברים שניתן לברר רק בביקור פיזי: עד כמה המקום אסתטי ונקי, האם יש תור ארוך, האם הממתינים עצבניים או נינוחים ומרוצים? האם הצוות המקצועי משדר ביטחון ונותן טיפול אדיב? ניתן לשוחח עם המטופלים ולנסות לברר אם הם שלמים עם החלטתם לבצע את הניתוח במרפאה. בקשו להיפגש עם הרופא שיבצע את הניתוח ובדקו האם הוא משרה בכם ביטחון.

כדאי לנסות לברר בנימוס האם המרפאה מעסיקה רופאים שכירים. אם כן, פירוש הדבר שהם יכולים להתחלף, ולא בטוח שתקבלו טיפול מסור מאדם אחד שמכיר את מצבכם לאורך זמן.

השתלת שיניים בגאורגיה - מרפאת שיניים

2. האם המרפאה שלכם זמינה לכם?

חשבו על היתרון בלגור ליד מקום העבודה, או אפילו על האופן בו אתם בוחרים באיזה מכון כושר להתאמן – על סמך הנוחות בהגעה למקום. גם למי שעושה השתלת שיניים ביום אחד בהליך מהיר וחדשני כפי שמתבצע במרפאות ד"ר בלן, דרושים כמה ביקורים אצל רופא השיניים עד לסיום התהליך. וזאת במידה והכל מתקדם כהלכה ואין בעיות. לאחר ההשתלה הרופא ירכיב לכם כיפת שתל זמנית איתה תתנהלו למשך שלושה חודשים. מרפאה נגישה עבורכם, שפנויה לקבל אתכם גם במקרי חירום וקל לכם להגיע אליה היא יתרון גדול שיקל עליכם את תהליך חידוש הפה, ובוודאי יספק לכם שקט נפשי.

כמובן, וודאו מבעוד מועד שהמרפאה והרופא המטפל עובדים בשעות שנוח לכם להגיע לטיפול בהן, וששעות העבודה שלהם אינן חלקיות באופן שעשוי להגביל אתכם.

3. לפני השתלת שיניים בגאורגיה: האם כדאי לכם להמר על תכנית טיפולית לא סופית – עם    מחיר לא סופי?

כל השתלת שיניים הינה ייחודית ומותאמת באופן אישי למטופל ולמצבו הפרטי. הרופא המטפל מתכנן את הליך ההשתלה מבחינה רפואית לפי צילומי הפה ובדיקות המבוצעות במטופל. בנוסף, ישנן התארגנויות נוספות שמטרתן הכנת הגוף לקלוט את השתלים בצורה מיטיבה. למשל, לפעמים המטופל יצטרך ליטול אנטיביוטיקה עוד לפני הניתוח, או לחלופין, הוא יתבקש להימנע מליטול תרופות מרשם אותן הוא נוטל באופן קבוע למספר ימים. 

הרופא מתכנן מראש את הליך ההשתלה ובהתאם לכך נותן הצעת מחיר. ואולם, במקרים שההשתלה מתבצעת בחו"ל, כאשר רופא מסתמך על צילומים בלבד מבלי להיפגש עם המטופל באופן פיזי, קיים סיכוי גבוה שתוכנית זו לא תהיה מדויקת, וכי במפגש עם המטופל יחולו בה שינויים – כאלה שיש להם גם השלכה על המחיר. 

הצעת המחיר של הרופאים הזולים מחו"ל אינה סופית. האם תבחרו לקחת טיסה עבור טיפול שאתם לא יודעים את העלות שלו מראש? וחשוב אפילו יותר, האם אתם מעוניינים שהתוכנית הניתוחית שלכם תשוכלל באופן חלקי מבלי לראות אתכם קודם?

4. השתלת שיניים בגאורגיה – אחרי ניתוח: האם חשובה לכם זמינות אישית של הרופא?

לאחר השתלת שיניים דרושה תקופת החלמה עד שתוכלו לאכול ולהתנהג כרגיל. במקרים שבהם הניתוח בוצע כהלכה במטופלים בריאים, ההחלמה לא צריכה להיות ארוכה. ולאחר כמה ימים, כאשר הכאב חולף והרקמה סביב השתל מחלימה ניתן לחזור לאכול כרגיל.

אבל במקרים שישנם גורמי סיכון שעשויים לעכב את ההחלמה, הליך זה עשוי לקחת יותר זמן. למשל, כאשר השתלים הוחדרו לעצם שהידלדלה או במקרים שבהם התפתחה דלקת. בכל מקרה, אתם תרצו שרופא  שזמין לכם ומכיר אתכם באופן אישי יהיה שם כדי לשים עין על הליך ההחלמה שלכם, במיוחד אם היא מסתבכת. 

5. התוצאה הסופית: עד כמה אתם פדנטים?

רופאי שיניים בדרך כלל לא אוהבים לדבר על זה, אבל במרבית הפעמים אנשים אינם מרוצים מהתוצאה הראשונית של השתלת השיניים – גם אם השינויים שהם מבקשים לבצע הם קטנים וכוללים במסגרת האחריות. בחלק ניכר מהטיפולים נדרש שיוף נוסף של הכתר כדי לספק תחושת מנשך נוחה יותר, או שהמטופל אינו מרוצה ומעוניין בשינוי צבע הכתר. שינויים קטנים אלה דורשים הגעה למרפאה ותקשורת ישירה עם רופא השיניים. כדאי לכם לשאול את עצמכם מראש אם מתאים לכם לבצע התאמות ושינויים כאלה בביקורים מסובכים במרפאה בארץ אחרת ובתיווך של חברה או מתרגם.

השתלת שיניים בגאורגיה - אישה מסתכלת במראה לאחר ניתוח

6. האם אתם לוקחים את המקרה הכי גרוע בחשבון?

מדובר בנקודה שאף אחד לא רוצה להתעסק איתה, אבל האמת היא שהמקרה "הכי גרוע" יכול לקרות. חלק מהמטופלים בהליכים רפואיים עשויים לחוות רשלנות רפואית מסוגים שונים, כזאת שתעלה להם בבריאות. במקרה כזה, המטופל יאלץ לפנות לערכאות משפטיות על מנת למצות את הדין עם הרופא המטפל, ובמידת האפשר, לפנות לרופא אחר על מנת שיטפל בנזקים שנגרמו לו. האם אתם באמת מוכנים לקחת את הסיכון ולהתמודד עם מערכת משפטית ורפואית במדינה מזרח אירופית? זאת שאלה נוספת ששווה לשאול את עצמכם.

7. קורונה – בא לכם לטוס?

נקודה אחרונה היא ייחודית לתקופה. הקורונה הפכה את הטיולים הדחופים שלנו בחו"ל לרצויים פחות, ועבור חלקנו גם למסוכנים. אחרי טיול כזה, שבו נמצא המטופל בסכנת הידבקות בנגיף, עליו לשהות בבידוד כשבוע (תלוי בהנחיות הנכונות לאותו הרגע). הדבר עשוי להקשות את הדברים במידה והמטופל זקוק לבדיקה, לטיפול רפואי או לקבלת תרופה בעקבות ההשתלה.

לסיכום

לא נכנס כאן לסיבות הכלכליות שעומדות מאחורי מחיר הטיפולים הללו בישראל, אך הפתרון של טיפולי  שיניים במדינה כמו גאורגיה הגיע כדי לענות על מצוקה כלכלית ולאפשר ליותר אנשים ליהנות מהיתרונות של השתלת שיניים. זה עשוי להיות הפתרון המתאים עבורכם, כל עוד שקלתם את מגוון השיקולים העומדים על הפרק. מאחלים לכם בהצלחה וחיוך מרהיב בכל דרך שתבחרו

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *