איך עושים השתלות שיניים


תהליך השתלת שיניים מאפשר להחליף שיניים חסרות או פגועות בשביל לשפר את המראה ואת התפקוד של השיניים ושל חלל הפה בזמן ביצוע פעולות שגרתיות כמו אכילה ודיבור. עדיין קיים המסלול המסורתי של טיפול השתלת שיניים שאורך מספר חודשים לכל הפחות, אך כיום גם מוצעים מסלולים חדשניים ומשוכללים, שמעניקים את ההזדמנות לבצע השתלת שיניים ולחזור לתפקוד מלא גם במסגרת יום אחד בלבד. מידע על 2 האפשרויות מחכה לכם בשורות הבאות.

מהי השתלת שיניים וכיצד היא מתבצעת?

השתלת שיניים היא תהליך של הברגה ועיגון של שתל דנטאלי אל תוך עצם הלסת, כך שהוא אינו בולט מעבר לקו החניכיים. שתלים דנטאליים הם לא תחליף לשן עצמה – אלא לשורש השן. השתלים עשויים לרוב מטיטניום או מזירקוניום דו-חמצני, שלא יוצרים תגובה כימית במגע עם הגוף, ולכן מתאימים לשימוש בתוך חלל הפה. את השתל הדנטאלי מכסים לאחר עיגונו עם רקמת חניכיים.

כעבור מספר חודשים מתבצע תהליך של חשיפת השתל והתקנה של כיפת מתכת מעליו, כהכנה להתקנת כתר השן הקבועה. כעבור שבוע או מספר שבועות נוספים מרכיבים את כתר השן, שעשוי לרוב מחרסינה, ומהווה תחליף לכותרת השן – החלק החשוף שלה, זה שניתן לראות בעין.

לעומת זאת, קיימים גם טיפולי השתלה ביום אחד, במהלכם הרופא מרכיב את כתר השן על גבי השתל הדנטאלי מיד בסיום השתלת וקיבוע השתל. כך ניתן לסיים את המלאכה בזמן קצר, ולא על פני חודשים רבים, ולהימנע מהכאבים ומהנפיחות הכרוכים בפתיחה ותפירה של החניכיים בכל פעם מחדש.

לדוגמא: טיפול השתלת שיניים ביום אחד במסלול חמשת השלבים:

  1. ביצוע צילום CT תלת מימדי וביצוע תכנון ממוחשב ומותאם אישית לקראת החדרת השתלים הדנטאליים.
  2. ייצור שבלונה מדויקת ומותאמת ללסת של המטופל – שמונעת את הצורך בחיתוך אגרסיבי בלסת.
  3. רגע האמת – השתלת השיניים ללא כאבים וביום אחד בלבד, תוך הנחת השבלונה באופן עדין על החניכיים והחדרת השתלים דרך פתחים שתוכננו מראש. כל התהליך אורך בין עשר דקות לשעה אחת בלבד.
  4. הנחת מערכת כתרים זמנית ומותאמת אישית על גבי גשר זמני. גשר זה משמש את המטופל עד להרכבת השיניים הקבועות שלו. אמנם המערכת זמנית, אך היא מאפשרת ביצוע רגיל ושגרתי לחלוטין של כל הפעולות היום-יומיות.5. כעבור מספר חודשים מורכבים הכתרים הקבועים. מדובר בכתרים בעלי נראות טבעית וכאלו שמאפשרים תפקוד נוח ומעולה.

מי זקוקים להשתלת שיניים?

השתלת שיניים באה להחליף שיניים שאבדו או שיניים הרוסות – במקום להשתמש בשיניים תותבות. השתלת שיניים מתאימה לכל מי שמעוניינים לשפר את המראה הוויזואלי ואת רמת התפקוד הפיסי של חלל הפה שלהם לאחר שהשיניים שלהם נפגעו. באילו אנשים מדובר?

  • אנשים שעברו תאונה, כמו תאונת דרכים או תאונת עבודה, או שהיו מעורבים בתקרית אלימה, והשיניים שלהם נחבלו באופן משמעותי.
  • אנשים שסובלים ממחלת חניכיים קשה ומתמשכת או מעששת.
  • אנשים שעם השנים איבדו שיניים באופן טבעי ולא מעוניינים להשתמש בשיניים תותבות, אלא להשתיל שתלים דנטאליים במקום זאת.
  • אנשים הסובלים מפגמים גנטיים ומולדים אשר פוגעים בבריאות ובמראה השן או גורמים לנשירת שיניים.

כמה זמן אורך טיפול השתלת שיניים?

טיפול השתלת שיניים אורך לרוב מספר מספר שעות, וזאת כתלות בכמות השתלים שיש להשתיל. הרכבת השן על גבי השתל הדנטאלי גם אורכת מספר דקות, ולא יותר מכך.

מהן ההכנות המקדימות לטיפול השתלת שיניים?

ההכנות המקדימות עשויות להשתנות בין מטופל למטופל, וזאת בהתאם להיסטוריה הרפואית שלו, למחלות אפשריות איתן הוא מתמודד ולתרופות שהוא נוטל. גם לאורח החיים שלו יש משמעות, ובפרט אם הוא מעשן. רופא השיניים ישלח את המטופל לבצע צילומי רנטגן רלוונטיים, לרבות צילום CT. חלק מהמטופלים מתבקשים ליטול אנטיביוטיקה לפני ו/או אחרי הטיפול. בחלק מהמקרים יש צורך לבצע ניתוחים מקדימים על מנת להוסיף עצם ללסת או בשביל להכין את הסינוס לקבלת השתל הדנטאלי.

מהו תהליך ההחלמה וכמה זמן לוקח להחלים מהשתלת שיניים?

כאשר מדובר בהשתלת שיניים מסורתית, סביר להניח שבסיום הטיפול יורגשו כאבים באזור, והם צפויים להימשך מספר שעות או מספר ימים. תופעות של אודם ונפיחות הן גם אפשריות, ובמקרים מסוימים גם דימומים. לאחר סיום הטיפול יש להימנע למשך כשעתיים מצריכה של מזון או שתייה.

כדאי לוותר על צריכת אוכל קשיח בימים שלאחר ההשתלה בשביל להימנע מליצור עומס על מקום ההשתלה. כמובן שבמידת הצורך, כמו למשל במידה ומופיעים כאבים חזקים, יש לפנות לרופא, ובכל מקרה יש להגיע לביקורת אצל הרופא בחודשים שלאחר ביצוע ההשתלה.

במידה ומדובר בטיפול השתלת שיניים טכנולוגי ומתקדם, תהליך ההחלמה לא כרוך בכאבים או בנפיחות. בנוסף לכך, ניתן לחזור לתפקוד מלא מיד בסיום הטיפול – וזהו יתרון חשוב במיוחד.

השתלת שיניים איכותית ומדויקת ביום אחד

כיום, הודות לפטנטים חדשניים וחדשנות טכנולוגית, בהחלט אפשר להימנע מתהליך ארוך וכואב של השתלת שיניים באופן המסורתי והמיושן, ולבחור בטיפול השתלת שיניים ביום אחד, שיחסוך לכם גם זמן וגם עוגמת נפש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *