טרנדים עדכניים בבריאות הפה

כאבי שיניים, ריח רע מהפה ומצבים כרוניים אחרים בבריאות הפה כולם משפיעים על הבריאות הכללית של האדם ועל חייו. לכן, הקפדה על בריאות הפה והיגיינה חשובה לא פחות מטיפול בחלקים אחרים בגופנו. בהתאם, תעשיית השיניים ממשיכה לייצר טרנדים ומגמות שמעצבות בכל פעם מחדש את יחסינו לבריאות הפה, וזאת בהתאם למגמות עולמיות בתחומים אחרים. 

הופעתה של מגיפת COVID-19 והדאגות החדשות שהיא עוררה, יחד עם המצוקה האישית והכלכלית, נטלה את תשומת הלב שלנו מהיגיינת הפה. בתגובה לכך, חברות היגיינת הפה וספקי טיפולי שיניים מגבירים את מאמציהם למשוך לקוחות על ידי הצעת מוצרים ושירותים חדשניים כדי להקל על תחזוקה של היגיינת הפה.

למצוא את המוצר המתאים ביותר אליכם עשוי להיות מרתיע כאשר יש שפע של מוצרים זמינים. הבנה טובה יותר של מה המוצרים האלה יכולה להקל על כך. בנוסף למחקר האישי והתנסות במוצרים, אנו ממליצים להתייעץ עם רופא השיניים שלכם שיכול להפנות אתכם אל המוצרים המתאימים בדיוק למצבכם, ולמנוע מכם התנסויות לא נעימות.

הנה כמה מגמות וחידושים בשוק היגיינת הפה שכדאי להכיר:

המגמה הירוקה של בריאות הפה

ככל שכמות הפלסטיק באוקיינוס ​​עולה, חל שינוי פרדיגמה רחב לכיוון מוצרים ברי קיימא. אפשר לומר שהטרנד של רפואת שיניים ירוקה ימשיך לתפוס תאוצה גם ב-2022. לפי נתונים איגוד רפואת השיניים האמריקאי, כמעט מיליארד מברשות שיניים עשויות פלסטיק נזרקות מדי שנה בארה"ב. זה יוצר זיהום עצום.

אחוז גבוה מאוכלוסיית דור המילניום והדור Z מחפשים מוצרים אורגניים, צמחיים וברי קיימא לטיפול בפה, וגם רופאי השיניים מבינים ומקדמים זאת. רופאי שיניים הופכים את השיטות שלהם לידידותיות יותר לסביבה על ידי הפחתת השימוש באירוסולים, שימוש בקרצוף אורגני ועידוד לקוחות להשתמש במוצרי טיפוח הפה הטבעיים.

בתגובה, מותגים ממקסמים את המאמצים שלהם כדי להשיק מוצרים שמתיישרים עם דחף הקיימות. אחת המגמות המבורכות היא פיתוח חומרים ממוחזרים לייצור מברשות שיניים. חברה בשם Preserve מייצרת מברשות מגביעי יוגורט ומקווה לייצר שינוי עולמי בנגזרת המברשות המזהמת.

בריאות הפה

השימוש במברשת שיניים חשמלית עולה

הטכנולוגיה התקדמה במידה ניכרת, ותחום היגיינת הפה הביתית אינו יוצא דופן, שיטות הצחצוח המסורתיות הוחלפו במברשות שיניים חשמליות. גישת הקרצוף העגול שימשה בעיקר אנשים בזמן צחצוח. עם זאת, נמצאו גישות חדשניות המסייעות לאנשים לשמור על השיניים ובריאות הפה באמצעות מברשות שיניים מתקדמות מבחינה טכנולוגית.

אחת החברות החליטה לייצר מברשת שיניים המנקה שיניים תוך 30 שניות. מברשת השיניים הזאת מכילה פי 20 יותר זיפים בהשוואה למברשות מסורתיות. הדבר פותר בעיה נפוצה, שלפיה אנשים מצחצחים שיניים פחות מדקה אחת. בעוד הם אמורים לעשות זאת כ-2 דקות, לפי מומחים.  

מברשות השיניים החשמליות עושות שימוש בטכנולוגיה חדשה כדי להקל על אנשים את הניקוי וגם לפתור בעיות נפוצות בצחצוח שיניים. המברשות החדשות מספקות אלפי סיבובים בדקה, מה שמייעל את הליך הניקוי. בנוסף חלק מהמברשות מעוצבות בצורה כזו שהן יוכלו להגיע לנקודות הקשות לגישה בפה בחלק האחורי של השיניים. 

המגמה לצחצוח יסודי ללא מאמץ תמשיך לצמוח ואימוץ מברשות שיניים חשמליות צפוי לעלות בשנים הקרובות. 

מברשות שיניים ומוצרים מבוססי חיישנים

שילוב הטכנולוגיה במוצרי ההיגיינה הביתיים לא מוגבל רק לאלקטרוניקה. בהתקדמות לשנת 2022, הטכנולוגיה סוללת את דרכה לפרקטיקות יומיומיות כמו טיפוח פה. מברשות שיניים החשמליות כיום אינן רק אוטומטיות, הן עמוסות בחיישנים ומתחברות לאפליקציית סמארטפון באמצעות בלוטוס. 

האפליקציות המתמשקות למברשת מודדות את משך הצחצוח ומנחות את המשתמשים לגבי הנקודות שהחמיצו במהלך הברשת השיניים. החיישנים מזהים אם המשתמש מפעיל לחץ נוסף או לא מצחצח מספיק זמן בנקודה מסוימת – והנתונים מתועדים ונשלחים לאפליקציה. חלק מהחברות משלבות גם חוט דנטלי חשמלי במברשת השיניים שלהם.

בריאות הפה

משחות שיניים ללא סוכר וללא גלוטן

חברות מובילות בתחום היגיינת הפה מבינות את החשיבות של מרכיבים טבעיים ובריאים במוצרי טיפוח הפה. 

אנשים מקפידים על התזונה שלהם. לפיכך הם דורשים גם מחברות המייצרות מוצרי היגיינה להיענות לצרכים שלהם. מוצרים ללא סוכר פופולאריים בעיקר בקרב חולי סוכרת. לאחרונה גם קהל רחב של בעלי מודעות בריאותית מבקשים לצרוך אותם.

בנוסף, תכשירים היגיינים המשמשים בהיגיינת הפה מגיעים ברמה כזו או אחרת גם למערכת העיכול. מדובר בבעיה אמיתית עבור חולי צליאק ובעלי רגישות לגלוטן. חברות קוסמטיקה ופארם משתמשות לעיתים קרובות בגלוטן בתכשירים למטרות שונות. כעת יותר חברות מציעות תכשירים נקיים מגלוטן גם בסקשן של היגיינת הפה.

פחם פעיל

נראה כי פחם פעיל הוא הצעקה האחרונה בתחום טיפוח השיניים, ובמיוחד משחת שיניים עם פחם.  בצורה זו, הוא משמש כבר זמן רב כסופח רעלים לצרכים רפואיים. הפחם יעיל לניקוי ונטען כי הוא יכול להלבין שיניים, מה שלא קיבל מספיק חיזוקים מחקריים. הפחם שמוחדר למוצרי ההיגיינה משאיר הרגשת ניקיון בפה לאחר השימוש ומנקה ביעילות.

ואולם, כדאי להזהר במוצרים אלה, לנסות אותם בעדינות ולהקפיד לא להשתמש רק בהם. הסיבה לכך היא שהאופי השוחק של פחם פעיל עלול לגרום לנזק לאמייל השן בשימוש קבוע.

לסיכום בכל הנוגע לבריאות הפה,

המגמות המניעות את תעשיית בריאות הפה העולמית משתנות תדיר בהתאם למודעות הצרכנים ודרישותיהם. בשנים האחרונות ישנה העדפה למוצרים ידידותיים לסביבה. בנוסף, המוצרים החדשים מותאמים לאורח חיים מהיר ועלייה במודעות הצרכנית והבריאותית.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *