השתלת שיניים בחולי סוכרת – על הקשר בין השתלת שיניים לסוכרת

השתלת שיניים בחולי סוכרת מרתיעה אפילו היום חלק מרופאי השיניים, אבל בזכות מודעות גבוהה והבנה טובה יותר של מחלת הסוכרת יחד עם התפתחות של תחום השתלות שיניים בעולם – גם חולי סוכרת יכולים ליהנות היום מטיפולי השתלת שיניים באחוזי הצלחה גבוהים כמו כל אדם אחר.

השתלת שיניים בחולי סוכרת

השתלת שיניים, השתלות שיניים וטיפול בחולי סוכרת

מחלת הסוכרת משפיעה על מחזור הדם ובגלל זה משפיעה על מערכות רבות בגוף האדם ובכללן הפה והשיניים.

בעקבות הסוכרת נוצרת פגיעה בכלי הדם המובילים דם לחניכיים, עובדה ש"מעודדת" היווצרות של דלקות חניכיים כרוניות (עד פי 3 בתדירות מאדם אשר אינו חולה בסוכרת). דלקות כאלו יוצרות נסיגה הולכת וגוברת בחניכיים שאחד מתוצרי הלוואי הקיצוניים שלה היא אובדן שיניים.

השתלת שיניים בחולי סוכרת – השפעת הסוכרת על החלמה מטיפול

היכולת של הגוף להחלים תלויה גם היא במערכת הדם שאמורה לאפשר אספקה של אנזימים וחומרים לאזור המחלים. לכן, הסוכרת משפיעה על קצב ההחלמה מטיפולי השתלות שיניים. אנחנו יכולים לצפות שקצב ההחלמה יהיה איטי והדרגתי יותר בקרב חולי סוכרת.

לכן, חשוב להקפיד על:

איזון הסוכרת – ככל שחולה הסוכרת מאוזן יותר בזמן הטיפול כך יורד הסיכון לסיבוכים וניתן לשער שמשך ההחלמה יתקצר. לכן, מומלץ  להקפיד על תזונה מאוזנת של סוכרים, פחמימות סוכרים ושומנים לפני ואחרי הטיפול ולהקפיד על נטילת האינסולין.

טיפול מהיר – טיפולים מהירים יותר כמו השתלת שיניים ביום אחד חוסכים מספר תהליכי החלמה שונים ומאפשרים לסכם את כל הפרוצדורות הדנטליות הנדרשות בטיפול אחד. בגלל שתהליך ההחלמה מהשתלת שיניים הוא עקב אכילס של החולים הסוכרתיים פתרון של השתלות שיניים ביום אחד יכול להקל עליהם מאוד.

בכל מקרה מומלץ להגיע לרופא השיניים עם כל הנתונים הרפואיים ולחשוף בפניו את המצב כדי שיוכל לבצע את ההתאמות הנדרשות בטיפול ולאפשר לבצע את השתלת השיניים ללא סיכונים מיותרים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *