מחלות לב והשתלת שיניים – האם יש השפעה של מחלות לב על הטיפול?

השתלת שיניים קשורה ישירות ובעקיפין לבריאות הכללית של הגוף ולכן גם מחלות לב משפיעות על אופן טיפול השתלת שיניים והתאמתו למטופל.

מחלות לב

השתלת שיניים צריכה לבצע התאמה לחולי לב

היום, ניתן לבצע השתלת שיניים אצל בעלי מחלות לב, כשהמגמה הרווחת בין רופאי השיניים היא להקפיד לא לבצע השתלות שיניים בטווח של שנה מאירוע לבבי, כדי להפחית סיכונים.

מה הקשר בין מחלות לב לבין השתלת שיניים?

חולי לב משתמשים לרוב במדללי דם מסוגים שונים וברמות חוזק שונות כמו קומדין או אספירין ובמגוון רחב של תרופות עם השפעות על מחזור הדם. מאחר והשתלת שיניים היא הליך כירורגי הכולל עקירה של שיניים וסיכוי גבוה לדימומים ברמות שונות, יש לעיתים צורך לשנות מינונים או לבצע הפסקה של שימוש באחת התרופות לקראת ההשתלה או לקראת שלב מסוים שלה, על פי שיקול דעתו של הרופא.

בנוסף, תרופות אלו עלולות לגרום להחמרה של דלקת חניכיים במידה ויש כזו.

לכן, חשוב בפגישת ההכנה עם הרופא שעומד לבצע השתלת שיניים, להגיש לו את כל המסמכים הרפואיים, שכוללים סקירה של כל מגוון התרופות הנלקחות והמינונים שלהן, תרופות וחומרים האסורים לשימוש ומועדים של אירועים או ניתוחים לבביים.

 השתלת שיניים והקשר בין אירועי לב לדלקות חניכיים

מחקרים שונים שנעשו בנושא בקרב חולי לב, הראו שקיים קשר בין דלקות חניכיים לבין הסיכוי להתרחשות של אירוע לבבי. לכן, רופא השיניים יכול להחליט שהוא מבצע קודם כל טיפול בדלקת החניכיים כשלב מקדים לביצוע השתלת שיניים כדי להפחית את הסיכונים למטופל.

בכל מקרה, כשמדובר על השתלות שיניים החולים לבביים ההמלצה היא לחשוף כמה שיותר פרטים בפני רופא השיניים כדי שתהיה לו תמונה רפואית רחבה ככל האפשר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *