טרנדים מובילים ברפואת שיניים

בשנים האחרונות, הדרך בה רפואת שיניים מתנהלת התפתחה באופן דרסטי עקב התפתחות טכנולוגיות חדשות. גם משבר הקורונה יצר מגמות חדשות בתחום. המאמר הבא סוקר מגמות אלה ואחרות

כניסתן של טכנולוגיות חדשניות משנה את פני רפואת השיניים, והיא אמורה לעבור שינויים גדולים בשנה הקרובה. ואכן, מרפאות שיניים רבות אימצו טכנולוגיות מודרניות ודיגיטליות, בין היתר בעקבות COVID-19.

לשם כך אספנו רשימה של טרנדים מרכזיים שישנו באופן משמעותי את תעשיית רפואת השיניים.

1. פתרונות לרפואת שיניים מרחוק ימשיכו להתפתח

רפואת שיניים מרחוק היא גישה שמפחיתה את בעיית המרחק בין רופאי שיניים למטופלים באזורים מרוחקים או למטופלים בבידוד. במהלך מגפת הקורונה רופאי שיניים רבים אימצו את הגישה הזו כדי ליצור קשר עם המטופלים שלהם באמצעות מכשירים כגון טאבלטים וסמארטפונים. הגישה הזו יעילה בעיקר לטובת בדיקות ומעקב אחר הליכים רפואיים. היא כוללת בתוכה גם המשך פיתוח של פתרונות מענה דיגיטאלי כגון צ'ט בוטים שמוסרים מידע יעיל ואיכותי בזמן אמת, ומסייעים לקצר את זמן ההמתנה של מטופלים.

השתלת שיניים בגאורגיה - מרפאת שיניים

2. טכנולוגיות חדשות ימשיכו לעצב מחדש את התעשייה

בשנים האחרונות, רופאי שיניים אימצו טכנולוגיות חדשות כדי לשרת את המטופלים בדרכים חדשניות ויעילות יותר. כמה מהטכנולוגיות שעשויות להיות בשימוש נרחב על ידי רופאי שיניים בשנה הקרובה הן טכנולוגיות לייזר, מציאות רבודה והדפסת תלת מימד.

טכנולוגיית לייזר יסייעו להפוך את ההליכים לפשוטים ונטולי כאבי. טיפולי שיניים שגרתיים נעשו בעבר תוך טיפולים כואבים ופולשניים. אבל הליכי רפואת שיניים בלייזר יכולים לחסל עששת עם מעט או ללא כאב כלל. או אפילו יכול לטהר את השיניים ביעילות מחיידקים ולהפחית את הסיכון לסיבוכים בגלל עששת.

כיום משתמשים במציאות רבודה (AR) ברפואת שיניים לטובת הדמייה ולימוד והן למטרות קליניות. אבל בשנת 2022 היא תשמש ככל הנראה גם בהליכי שיניים קוסמטיים. לדוגמה, אפליקציות AR משמשות כדי לתאר סט שיניים משופר לפני הליך שיניים קוסמטי. זה יאפשר לרופא השיניים לקבוע את הגובה והמרווח הנכונים של השיניים לפני הניתוח. המטופל ידע כיצד ייראו שיניו לפני ההליך.

צילום רנטגן לבדיקת חור בשן

טכנולוגיה הדפסת תלת מימד ללא ספק תהפוך לחלק בלתי נפרד מפרקטיקות טיפול שיניים רבות. צפוי כי טכנולוגיית הדפסת תלת מימד תשולב באופן נרחב במעבדות שיניים החל מהשנה הבאה. עם מדפסת תלת מימד מתקדמת ניתן ליצור כתרים וגשרים במהירות וללא רבב. הדפסת תלת מימד מפחיתה את הקושי להתאים תחליפי שיניים ושתלים למטופל, ומקטינה את הסיכון להתפתחות בעיות בעקבות חוסר התאמה אנטומי אל המטופל.

3. רפואת שיניים תאמץ שיטות ידידותיות יותר לסביבה

תעשיית טיפולי השיניים כבר אימצה אמצעים ידידותיים יותר לסביבה, שיסייעו להבטיח עתיד טוב ובר קיימא. כיום, מרפאות שיניים רבות הפחיתו את טביעת הרגל הפחמנית שלהן על ידי מזעור השימוש בכימיקלים ושיפור איכות האוויר במרפאה. בשנת 2022, חידושים נוספים צפויים להיות מאומצים כדי לאפשר הפחתת פסולת מזיקה.

לסיכום,

מגמות השיניים שצפויות להיות נפוצות בשנת 2022 יועילו לרופאים ולמטפלים. רפואת שיניים טלפונית או מרחוק, טכנולוגיות מודרניות ופרקטיקות ידידותיות לסביבה הן המגמות העיקריות בעתיד הקרוב. 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *