השתלת שיניים ממוחשבת

השתלת שיניים ממוחשבת – הטכנולוגיה בשירות רופא השיניים

השתלות שיניים ותחום כירורגיית הפה והלסת מבוססים על הניסיון והיכולות הטכניות של רופא השיניים המבצע. האם בתחום שכזה יש מקום לשילובם של מחשבים?

השתלת שיניים ממוחשבת

השתלת שיניים ממוחשבת

השתלת שיניים ממוחשבת? מה זה?

אם חשבתם שכל מה שרופא השיניים צריך לעשות בהשתלה ממוחשבת הוא ללחוץ ENTER ולשבת בנחת אז לא, אנחנו עדיין רחוקים משם. המחשבים לא מחליפים עדיין את רופאי השיניים אבל הם כן משמשים לשיפור הטיפול בשלושה פרמטרים עיקריים:

1. רמת האבחון של המטופל המאפשרת בניית תוכנית טיפול איכותית יותר.

2. תכנון טוב יותר של ההשתלה ודיוק שלה על פי תכנית הטיפולים.

3. ייצור מערכת שיניים המותאמת בדיוק רב יותר לפיו של המטופל.

השתלת שיניים ביום אחד בשיטה המתקדמת בישראל.
החזירו לעצמכם את החיוך בתהליך מהיר, קל וללא כאבים מיותרים! לפרטים נוספים  – לחצו כאן >>

 

לשלושת הפרמטרים האלו יש השפעה רבה על השתלות שיניים המבוצעות בלסת מלאה כיוון שבמקרים כאלו הדיוק של ההשתלה ושל מערכת השיניים החדשה תקטין את הסיכון לסיבוכים ודלקות חניכיים שעלולים לגרום לכישלון ההשתלה.

בנוסף, התקנה מדויקת של מערכת שיניים המותאמת לפיו של המטופל תהיה פרקטית יותר, נוחה יותר לשימוש והתוצאה האסתטית שלה תהיה הרבה יותר טובה כי היא תתאים למבנה הלסת הייחודי של המטופל.

איך מבוצעת השתלת שיניים ממוחשבת?

ההשתלה הממוחשבת מתחילה כבר בשלב האבחון כאשר מבוצע צילום CT. צילום ה-CT המוזן למחשב של רופא השיניים מספק לו הדמיה תלת מימדית של חלל הפה ומאפשרת לו לבחון אותו מכל זוית אפשרית, לנתח טוב יותר את מצב השיניים ומהווה בסיס חשוב, יחד עם בדיקות נוספות שמבצע רופא השיניים כדי לבנות את תכנית הטיפולים.

השלב השני הוא שימוש בטכנולוגיית CAD / CAM המאפשרת לבצע תכנון ממוחשב של מבנה הגשר והכתרים על סמך הדמיית ה-CT. (לקריאה נוספת על טכנולוגיית CAD / CAM >>).

השלב האחרון שמתבצע כיום רק במספר מרפאות שיניים מובילות בישראל הוא המעבר מהתכנון הממוחשב ליצירה ממשית של מבנה הגשר והכתרים. המעבר הזה מתבצע על ידי הדפסה תלת מימדית שלהם ישירות מהתכנון שבוצע בתוכנת המחשב.

בסופו של דבר השימוש בטכנולוגיה הממוחשבת עדיין לא מחליפה את רופא השיניים אבל היא בנחלט מעניקה לו כלים מתקדמים לשפר את יכולותיו ולהגיע לתוצאות אסתטיות שלא יכולנו לדמיין בעבר.

לקריאה נוספת על השתלת שיניים ממוחשבת לחצו כאן >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *