שיניים תותבות או השתלת שיניים – במה עדיף לבחור?

השתלת שיניים, שיניים תותבות – מה עדיף לבחור? זו אחת השאלות המרכזיות שאיתן מתמודדים בני הגיל השלישי כשהם בודקים חלופות לשיניים שאבדו להם.

אבל למה בעצם לבצע השתלת שיניים שהיא הליך כירורגי (מצריך ניתוח) שעלותו יכולה להגיע לעשרות אלפי שתלים ולא להשתמש בשיניים תותבות שמחליפות את השיניים החסרות ועלותן זניחה לעומת ההשתלה?

השתלת שיניים עדיפה על שיניים תותבות

השתלות שיניים מעניקות יתרונות רבים מול שיניים תותבות

התשובה היא פשוטה –  כששמים שיניים תותבות "חוסכים" בכסף באותו הרגע (בהמשך זה יכול להשתנות) אבל עלולים לשלם ביוקר בכל מה שנוגע לאיכות חיים ולבריאות.
הבאנו ארבע נקודות מרכזיות להשוואה בין השתלות שיניים כפתרון למחסור בשיניים מול שיניים תותבות:

השתלת שיניים מול שיניים תותבות – טיפול שוטף

גם שתלים דנטליים וגם שיניים תותבות דורשים תחזוק יומיומי, אבל בעוד שתלים דנטליים דורשים טיפול ממש כמו שיניים טבעיות, כלומר חוט דנטלי וצחצוח שיניים השיניים התותבות דורשות טיפול הרבה יותר מורכב:

  • כל יום צריך להסיר את השיניים ולאחסן אותן במקום בטוח.
  • צריך לשטוף את התותבות במים פושרים וליבש אותן לפני כל הכנסה לפה.
  • צריך לנקות אותן כל יום משאריות המזון שהצטברו בהן.
  • פעמיים בשבוע צריך לשים אותן באמבט חיטוי ולהשרות אותן עד לניקוי.

השתלת שיניים מול שיניים תותבות – איכות החיים

שתלים דנטליים מתפקדים ממש כמו שיניים טבעיות ולכן הן הופכות להיות חלק בלתי נפרד מהלסת בעוד ששיניים תותבות אינן חלק מהגוף שלנו ולעולם לא יתפקדו כשיניים טבעיות ולכן שימוש בשיניים תותבות גורר איתו פעמים ירידה באיכות החיים: נפילה של השיניים, בעיות באכילת מזון מוצק ובעיות ביכולת הדיבור. השתלת שיניים מאפשרת לנו לחזור לאיכות החיי שהכרנו כשהיו לנו שיניים טבעיות וחזקות, אנחנו יכולים לדבר בטבעיות, לאכול כל דבר שבא לנו ואין לנו חשש שהשיניים ייפלו או יאבדו.

השתלת שיניים מול שיניים תותבות – אסתטיקה ומראה

שיניים תותבות, שאינן מעוגנות בלסת לעולם לא יצליחו לשבת כמו שיניים רגילות ובגלל זה הן פוגעות באסתטיקה של הפנים וגורמות לפרצוף להיראות לא טבעי. לעומת זאת השתלות שיניים, בייחוד היום כשקיימת התאמה גבוהה של מיקום השתל והזווית שלו למבנה הספציפי של כל מטופל מאפשר ליצור מראה טבעי לחלוטין עם שיניים לבנות ובריאות.

השתלת שיניים מול שיניים תותבות – בריאות

אנשים רבים לא יודעים ששיניים תותבות יוצרות פגיעה בריאותית הולכת וגדלה – שימוש בשיניים תותבות מביא לספיגה הולכת וגוברת של עצם הלסת שיכול להסתיים באובדן מוחלט של עצם הלסת דבר שלא קורה עם שתלים דנטליים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *