All On 4 – השתלת שיניים ביום אחד ללא השתלת עצם

השתלת שיניים ביום אחד מבוססת על הטכניקה של – All on 4

השיטה הראשונה שפותחה בתחילת שנות ה-90 בפורטוגל ומהווה עד היום את שיטה העיקרית שעליה מבוססת השתלת שיניים ביום אחד היא שיטת All on 4.

שיטה זו מבוססת על גישה רפואית שהגיעה מתחום האורטופדיה וקרויה "העמסה מיידית". הגישה קובעת שקיצור משמעותי של משך הטיפול עוזר לגוף להתגבר במהירות על הבעיה הרפואית ולכן במקום לבצע השתלות שיניים שמתפרסות על פני שנתיים עדיף לבצע פרוצדורה מהירה שתסיים את ההשתלה עוד באותו היום.

כדי "לחסוך" בזמן הטיפול, שיטת ה-All on 4 מאפשרת לבצע השתלה של 4 שתלים בלבד בשתי הלסתות ובכך לסיים את התהליך הכירורגי של השתלת שיניים כבר באותו היום.

all on 4

השתלות שיניים ביום אחד מתבססות לרוב על שיטת all on 4

כאשר מבצעים השתלת שיניים בלסת מלאה ולא רק השתלה שיניים בודדות, יש צורך לעקור את כל השיניים שנותרו בלסת (תחתונה, עליונה או שתיהן) ולאחר מכן למקם בה את השתלים.

השתלת שיניים בשיטת All on 4

בשיטה זו, לאחר שעוקרים את השיניים משתמשים בארבעה שתלים בלבד במקום בשתל עבור כל אחת מהשיניים. ארבעת השתלים האלה ממוקמים על גבי האזורים בלסת שבהם יש את ריכוז העצם הגבוה ביותר – שני שתלים דנטליים מקובעים בלסת התחתונה ושני שתלים דנטליים מקובעים בלסת העליונה.

שני השתלים שממוקמים בלסת הם הבסיס שעליו יושבת מערכת השיניים התותבות בת 12-14 שיניים שמחליפה את מערכת השיניים הקיימת.

לשיטת All on 4 יש מספר יתרונות גדולים כאשר מדובר על השתלת שיניים:

1. התאמת הטיפול למטופל – ניתן להימנע מהצורך בהשתלת או שיקום עצם הלסת, פרוצדורה שהייתה בעבר צורך בסיסי לפני שמתחילים להשתיל שיניים. בשיטה זו ניתן לאתר את המקומות בלסת שבהם העצם היא הכי בריאה וחזקה ולהשתמש בהם כבסיס שעליו ישבו שתלי השיניים.

2. החלמה מהירה – תהליך ההחלמה מתקצר באופן משמעותי מכיוון שכבר אין צורך להישאר עם שיניים תותבות או לעבור תהליכים כירורגיים כמו השלמת עצם בלסת.

3. הפחתת סיכונים – כאשר מבצעים השתלת שיניים ביום אחד הפרוצדורה הכירורגית מצומצמת יותר מבעבר ולכן יורד משמעותית הסיכון של דלקות וזיהומים.

4. חזרה מהירה לתפקוד תקין – משך הפרוצדורה הכללית של השתלת השיניים מתקצר משמעותית ומאפשר למטופלים לחזור לתפקוד מלא של השיניים כבר למחרת הטיפול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *