למה חשוב לטפל בשיניים גם לאחר השתלת שיניים וכיצד עושים זאת?

השתלת שיניים לא פותרת מטיפול בשיניים החדשות

אין ספק שטיפול נאות בשיניים באופן קבוע משפיע על בריאות הפה והשיניים ושומר על שיניים בריאות ויפות, אך גם לאלו מאתנו שכבר עברו שיקום של הפה על ידי השתלת שיניים יש צורך בהמשך טיפול יומיומי בשיניים ושמירה מרבית על היגיינת הפה והלסת ולמנוע בכך דחייה של שתלים דנטליים על ידי הגוף.

טיפול בשתלים לאחר השתלת שיניים

טיפול בשתלים לאחר השתלת שיניים

חשוב לדעת שגם השתלים יכולים להיות מושפעים מדלקות חניכיים, ממצב פה גרוע ומהזנחה כללית של הפה. שמירה על היגיינת פה יומיומית הינה הכרחית גם לאחר טיפולי שיניים ובמיוחד לאחר השתלת שתלים.

השתלת שיניים הינה פעולה כירורגית וככזאת היא מותירה את האיבר המטופל- במקרה זה הפה והלסת, במצב עדין ופגיע. הסתבכות לאחר השתלת שיניים היא אירוע נפוץ ביותר ובאה לידי ביטוי על ידי זיהומים שונים בנקודות החיבור בין השן החדשה והלסת.

שתלים דנטליים דורשים תחזוק

על מנת למנוע סיבוכים אלו יש לשמור על היגיינת פה גבוהה ולעקוב בתשומת לב אחר הוראותיו של רופא השיניים בנוגע לטיפול בפה לאחר ניתוח ההשתלה וגם לאחר מכן- בשגרה היומיומית.

הוראות טיפול לאחר ניתוח השתלת שיניים כוללות הוראות כמו- לא לעשן, לא לשתות אלכוהול, להימנע מהתעמלות וכדומה עד סיום תקופת ההחלמה. כמו כן ייתן הרופא המלצה על אכילה של מזונות רכים, שטיפת הפה בכלורהקסידין או בתמיסת מי מלח וכדומה. חשוב לקבל דף כתוב של הנחיות מהרופא ולעקוב אחריהן על מנת להבטיח החלמה מהירה וטובה מן הניתוח ובכך להבטיח את בריאותם ויציבותם של השתלים.

מה שלא רבים מן המטופלים זוכרים ומקפידים עליו הוא הטיפול השוטף בפה ובשיניים לאחר ההחלמה מהניתוח. אמנם נמצא במצב טוב ממצבו הקודם, משוקם ובריא בזכות השתלים החדשים, אך דווקא במצב זה יש לזכור לדאוג לשמירה על הפה במצב בריא ונקי אף יותר מלפני הניתוח , בשל החשש לזיהומים וסיבוכים בעקבות ההתערבות הכירורגית.

לאחר ההחלמה מן הניתוח, אם כן, על המטופלים שעברו השתלת שיניים לדאוג היטב ובאדיקות להיגיינת הפה. יש לצחצח היטב את השיניים המקוריות כמו גם את השתלים, ולדאוג להשתמש בחוט דנטלי באופן קבוע.

שמירה על פה נקי ובריא תבטיח קליטה מרבית של השתלים ומניעה של בעיות חוזרות בשיניים המקוריות כמו גם בשתלים הדנטליים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *