השתלת שיניים ממוחשבת – יש בכלל דבר כזה?

השתלת שיניים בעידן המודרני נעזרת במחשבים ותוכנות כדי להגיע לרמות דיוק גבוהות בעבודה. איך זה קורה?

השתלת שיניים ממוחשבת הדור הבא של השתלות שיניים

השתלת שיניים ממוחשבת הדור הבא של השתלות שיניים

רופא השיניים מול המחשב

רופא מיומן ומקצועי בעל יד מדויקת וחדה, יודע באיזו זווית בדיוק להחדיר את השתל הדנטלי ויכול להגיע לתוצאות מצוינות בהשתלת השיניים, שמביאות להחלמה מהירה וטובה של המטופל ולשיקום מוצלח של הפה.

עם זאת, ישנם מקרים בהם הדיוק של מחשב הכרחי על מנת לבצע השתלה מוצלחת. מקרה כזה לדוגמא הוא שימוש בשיטת ALL ON 4  כדי למנוע צורך בהרמת סינוס.

יתרונותיו הגדולים של שימוש במחשב בעת תכנון השתלת השיניים הוא הדיוק של תוכנת המחשב שמאפשרת החדרה של השתלים בזווית האופטימלית הדרושה להצלחת ההשתלה.

איך המחשב מעורב בהשתלת השיניים?

המחשב מעורב בשלב התכנוני של שתלת השיניים- על ידי סריקת CT, מתקבלים במחשב נתונים מדויקים על מבנה הלסת של המטופל, ועל ידי טכנולוגיה מתקדמת נוצר סד מיוחד שצורתו כצורת מבנה החניכיים ועליו מסומנים בדיוק כל המקומות בזוויות המדויקות להחדרת השתלים. בעת ההשתלה מרכיב הרופא את הסד על חניכי המטופל וקודח ישירות דרכו את מיקום השתלים.

האם זה כדאי?

שימוש במחשב לא בא להחליף את רופא השיניים אלא לסייע לו בעבודתו. שימוש בתוכנות מחשב מאפשר לתהליך השתלת שיניים להיות מדויק מאוד ולכך יש השפעה על האסתטיקה של הפה לאחר הטיפול ועל פחות סיבוכים בזכות התאמה מקסימלית למבנה הלסת הייחודי לכל מטופל.

לכן, השילוב בין רופא שיניים איכותי לבין שימוש מושכל בתוכנות מחשב יביא לאופטימיזציה של איכות ההשתלה ולהתאמה מקסימלית למבנה הלסת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *