השתלת שיניים – מה הקשר להשתלת עצם בלסת?

השתלת שיניים היא תהליך עדין ורגיש ובדרך לחיוך מלא שיניים חדשות ישנם לעיתים טיפולים מורכבים, מעבר להחדרת השתלים עצמם.

השתלת עצם בלסת במסגרת השתלת שיניים ביום אחד

השתלת עצם בלסת במסגרת השתלת שיניים ביום אחד

אחת "ההפתעות" שיכולות להתווסף לטיפול השתלת השיניים היא השתלת עצם בלסת. יש לזכור שכל תהליך השתלה שונה ממטופל למטופל ואחד הגורמים המשפיעים הוא מבנה הלסת האינדיבידואלי של כל מטופל. במקרה ומבנה הלסת לא מתאים להחזקה יציבה של השתלים העומדים להיות מוחדרים או במקרים מסוימים שבהם חסרה עצם בלסת – תיתכן אופציה של השתלת עצם בלסת. השתלת עצם בלסת יכולה לעבות את הלסת או להאריך אותה ולאפשר החדרת שתלים דנטליים בצורה טובה ויציבה ובכך לשפר את תוצאות השתלת השיניים.

איך אדע אם אני צריך לעבור השתלת עצם בלסת?

כמובן שיש לבחור רופא מוסמך ומקצועי שניתן לסמוך עליו ושידע להחליט, על פי צילומי הלסת שלכם ומצבכם הבריאותי הכללי אם השתלת העצם בלסת היא הכרחית והאם היא בכלל אפשרית עבורכם. יש לזכור שישנם מטופלים אשר אינם מתאימים להשתלת עצם בלסת – אלו הם אנשים אשר כתוצאה ממצב בריאותי מסוים (כגון מעשנים כבדים) סיכויי ההחלמה וההתאחות של העצם המושתלת הינם נמוכים עבורם.

השתלת עצם בלסת – איך זה מתבצע?

השתלת העצם בלסת מתרחשת בטיפול כירורגי, בדרך כלל בהרדמה מקומית. הרופא המטפל יחדיר שתל עצם ויקבע אותי ללסת המטופל. השתל יהיה בדרך כלל עשוי מחומר פלסטי כלשהו, אך במקרים מסוימים תיתכן השתלה של עצם מתרומת עצם או מאיבר אחר בגוף המטופל עצמו.

לפני השתלת העצם יש ליטול אנטיביוטיקה שתאיץ את הריפוי לאחר ההשתלה ולמעשנים – להוריד באופן משמעותי את כמות העישון. לאחר ההשתלה, יהיו כמה ימי התאוששות מן הניתוח- ימים בהם לא ניתן לאכול מוצקים או אוכל חם, וכמובן לא ניתן לעשן.

איחוי השתל לעצם הלסת אורך חצי שנה עד שנה, תלוי בגיל ובמצב הבריאותי של המטופל, בתום תקופה זו ניתן להחדיר את השתלים הדנטליים ולהמשיך לשיקום מוצלח של הפה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *