השתלות שיניים ומה הם שתלי דיסק?

השתלות שיניים במקרי חוסר עצם – שתלי דיסק

כל מי שעומד לעבור השתלת שיניים יודע- מדובר בתהליך רגיש, עדין ויקר ויש לשקול היטב כל בחירה- החל ברופא המטפל וכלה בסוג השתלים ואופן הטיפול. השתלה מקצועית ומותאמת למטופל תהיה גם קלה יותר וגם- חשוב לא פחות- מוצלחת יותר לאורך זמן. חשוב מאוד שהגוף לא ידחה את השתלים ושהשתלים יהיו יציבים, חזקים ומקצועיים. אבל מה קורה במצב שבו יש מחסור בעצם בלסת?

השתלות שיניים במקרים של חוסר עצם נעשות עם שתלי דיסק

השתלות שיניים במקרים של חוסר עצם נעשות עם שתלי דיסק

אופי הטיפול נקבע פעמים רבות על ידי האנטומיה של המטופל. במקרים של חוסר עצם, כלומר- מחסור במקום לקבע בו את השתלים הרגילים (אשר מופיעים בצורת בורג), יש אפשרות לשימוש בשתלי דיסק.

שתלי דיסק שונים בצורתם מהשתלים הבורגיים הרגילים וגם אופן החדרתם הוא שונה. שתלי דיסק
הם לא שתלים עם הברגה אלא שתלים שבסיסם שטוח ועגול ולכן במקרה של שימוש בשתלי דיסק תבוצע החדרת השתלים מהצד כך בעצם ניתן לקבע אותם בצורה יציבה לחניכיים כאשר אין לנו עצם שניתן לקבע
אליה בהברגה.

השתלות שיניים ושתלי דיסק – עומס מופחת וגמישות 

החלמה מוצלחת מהליך השתלת שיניים תלויה פעמים רבות ברמת העומס על העצם. רופא השתלות מומחה ידע כי יש להגיע בדיוק לרמת עומס מסוימת ומדויקת שכן עומס יתר יגרום לבעיות בקליטה מוצלחת של ההשתלה וכן חוסר עומס יהווה בעיה בתהליך הקיבוע של השתלים.
מסיבות אלו יש לשקול היטב את השימוש בשתלי דיסק המייצרים עומס שונה על הלסת מאשר שתלים בורגיים. פרט נוסף שיש לקחת בחשבון הוא ששתלי דיסק ניתן לבצע בשילוב עם שתלים רגילים, העוזרים בקיבועם של שתלי הדיסק אל הלסת.

רופא מיומן להשתלה מוצלחת

מאחר ושיטת השתלה זו אינה נפוצה יש חשיבות רבה בבחירת הרופא המטפל. חשוב שהרופא יראה לנגד עיניו את טובת המטופל ואת אופי ההשתלה המתאים לו וכן יהיה מקצועי ומיומן בשיטה שנבחרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *