העמסה מיידית על גבי שתלים

העמסה מיידית על גבי שתלים – הבסיס לביצוע השתלות שיניים

העמסה מיידית על גבי שתלים היא תפישת הטיפול שאיפשרה למעשה את התפתחותו של טיפול ה-all on 4 שעליו מבוססת השתלת השיניים ביום אחד.

העמסה מיידית על גבי שתלים

העמסה מיידית על גבי שתלים

מה זו בעצם העמסה מיידית על גבי שתלים?

ההעמסה שעליה אנחנו מדברים היא למעשה העמסת מערכת השיניים החדשות על השתלים הדנטליים שהושתלו בפה.
בעבר ההעמסה הזו היתה לוקחת זמן רב משתי סיבות עיקריות:

  1. השתלים הדנטליים שעליהם "יושבת" מערכת השיניים החדשה קובעו בדיוק במיקום שבהן היו מקובעות השיניים הטבעיות ובאותה הזווית שבה הן היו מעוגנות.
  2. התפישה היתה שיש לחלק את הטיפול למספר רב ככל האפשר של פרוצדורות כמו הרמת סינוס (במידת הצורך), עקירת השיניים, ביצוע הקיבוע של השתלים הדנטליים אל עצם הלסת, התקנת הגשר ומיקום הכתרים. בין כל פרוצדורה לאחת לשניה ניתנה למטופל תקופת החלמה שבה היה עליו להסתובב עם שיניים תותבות או כתרים זמניים לא מעוגנים.

המצב הזה יצר תסכול גדול בקרב מטופלים שנאלצו להסתדר עם תחליפים זמניים ולא פרקטיים לשיניים עד לסיום ההשתלה.

העמסה מיידית על גבי שתלים – שינוי בגישה

העמסה מיידית על גבי שתלים מתבססת על מספר הנחות טיפול חדשות שלאורך שנים הוכחו כנכונות:

  1. ניתן לקבע שתלים דנטליים במיקום שונה ממיקום השיניים המקוריות ולא רק זה אלא שניתן למקם אותם בזוויות שונות של עד 45 מעלות על פי המקומות שבהם עצם הלסת היא העבה והחזקה ביותר. העובדה הזו מאפשרת להשתמש אפילו בארבע שתלים דנטליים בלבד כדי לבצע השתלת שיניים ללסת שלמה. all on 4.
  2. הטיפול המיידי שבו כל הפרוצדורות מבוצעות אחת אחרי השניה ללא תקופת המתנה ארוכה ביניהן דווקא מקטין את הטראומה של הגוף. כיוון שבמקום מספר פרוצדורות כירורגיות שכל אחת מהן מלווה בסיכונים של חשיפה לזיהומים וסיבוכים מבצעים אך ורק טיפול כירורגי אחד.

השינוי הזה בגישת הטיפול פתח את הדרך להתפתחות של טיפול השתלות שיניים ביום אחד שהחליפו את שיטת השתלת השיניים הקלאסית והוכיחו כי ניתן להשיג אחוזי הצלחה מעולים גם בקיצור משך זמן הטיפול.

היכולת לבצע העמסה מיידית על גבי שתלים היוותה פריצת דרך גדולה בתחום של חוסר העצם, כיוון שלראשונה ניתן לחבר שתלים למקומות שבהם יש עובי עצם גבוה ללא צורך למצוא פתרון מורכב לאזורים שבהם יש חוסר גדול בעצם.

להשתלות שיניים בשיטה המתקדמת בישראל >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *