הרמת סינוס: מהו טיפול הרמת סינוס – השתלת שיניים

כשאנו ניגשים לרופא על מנת לתכנן את הטיפולים לצורך השתלת שיניים, נשמע מושגים שונים, חלק מהם חדשים לנו לגמרי. אם יש צורך לבצע השתלת שיניים בלסת העליונה ניתקל לעיתים במושג- הרמת סינוס.

הרמת סינוס - מסייעת בביצוע השתלת שיניים בלסת העליונה

הרמת סינוס – מסייעת בביצוע השתלת שיניים בלסת העליונה

הרמת סינוס – למה אני צריך את זה?

הסיבה לצורך בהרמת סינוס תלויה במספר גורמים, ראשית, הקרבה של השתלים בלסת העליונה לאברי הסינוס הרגישים ושנית, הצורך בשתלים ארוכים המבטיחים השתלה מוצלחת יותר, שכן העומס עליהם פחות מאשר על שתלים קצרים.
למעשה, הרמת סינוס כחלק מתהליך של השתלת שיניים מאפשרת החדרה של שתלים ארוכים ויציבים אל הלסת העליונה מבלי לפגוע באברי הסינוס הרגישים.

יש לזכור שהרמת סינוס הינה תהליך רגיש ועדין עד מאוד. מדובר בהליך כירורגי מסובך, שדורש רופא מקצועי ומנוסה, בעל יד מיומנת.

איך מתבצעת הרמת סינוס?

בהרמת סינוס נפתח באופן כירורגי, תחת הרדמה מקומית, חלון גישה לסינוס ומתבצעת הפרדה עדינה ביותר בין החלק העליון של הסינוס – רירית הסינוס לבין רצפת הסינוס. לאחר ההפרדה מושתלים בין חלקי הסינוס פיסות עצם שנלקחו מגוף המטופל או ממקור אחר והן משמשות להרמת הסינוס.

לעיתים תבוצע כבר בהליך כירורגי זה גם החדרת שתלים ולעיתים נדרשים מספר חודשים לאיחוי ולקליטת העצם אשר הוחדרה בין רצפת הסינוס לרירית הסינוס לפני שניגשים לבצע השתלת שיניים.

ההחלמה מהרמת הסינוס אורכת מספר ימים שבמהלכם חל איסור מוחלט על המטופל לקנח את אפו או לעשן וזאת כדי למנוע סיבוכים וחוסר קליטה של העצם המושתלת ולהבטיח משטח עבודה יציב להשתלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *