שיקום הפה ביום אחד

שיקום הפה ביום אחד – השתלת שיניים בשיטת ההעמסה המיידית

שיקום הפה ביום אחד הוא טיפול שכיח ומספר רופאי השיניים המבצעים שיקומי לסתות שלמים תוך יום בודד הולך ועולה מידי שנה.
אבל חשוב לדעת שטיפול כזה הוא לחלוטין לא טריוויאלי והתאפשר בעיקר הודות לתפישה טיפול שבמונחים של רפואת השיניים נחשבת חדשה יחסית ונקראת העמסה מיידית.

שיקום הפה ביום אחד

שיקום הפה ביום אחד

שיקום הפה ביום אחד על בסיס העמסה מיידית

העמסה מיידית היא תפישה דנטלית שאומרת כי ניתן לבצע את כלל הפרוצדורות הטיפוליות של שיקום הפה בטיפול בודד של מספר שעות. התפישה הזו היוותה מהפיכה עבור רופאי השיניים שעל פי תפישת העבודה שלהם גרסה שלאחר כל פרוצדורה שעושים, כמו לדוגמא עקירת שיניים, יש צורך לבצע הפסקה של מספר חודשים בטיפול.
מטרת ההפסקה הזו היא לאפשר לגוף להחלים מהטראומה שהוא עבר במהלך אותה פרוצדורה ורק לאחר מכן להמשיך לפרוצדורה הבאה בתור. כך קרה שאנשים שנדרשו לבצע שיקום פה מלא הכולל עקירה של שיניים והשתלת מערכת שיניים לדשה נאלצו לעיתים לעבור כשנתיים של טיפולים עד שיכלו לחזור וליהנות ממערכת שיניים קבועה ויציבה.

כאשר חילחלה ההבנה שהעמסה של מספר פרוצדורות אחת אחרי השניה לא מגבירה את הטראומה של הגוף, אלא להיפך, חוסכת הרבה טראומות עתידיות החל למעשה העידן של שיקום הפה ביום אחד.

שיקום הפה ביום אחד – התהליך

השיקום תמיד מתחיל באבחון שמבצע רופא השיניים על ידי צילום פנורמי או מכשיר CT ומטרתו היא להבין מה מצב השיניים בכל אחת מהלסתות. האם ניתן עדיין להציל חלק מהשיניים הטבעיות או שאין ברירה ויש צורך לבצע עקירה. בנוסף, רופא השיניים בוחן את מצבן של עצמות הלסת שאליהן מחוברות השיניים.

בחינת עצמות הלסת נועדה לסייע לתכנן את הטיפול, כיוון שבמקומות שיש מחסור בעצם תהיה בעיה להבריג את השתלים הדנטליים בצורה יציבה.

על בסיס מצב עצמות הלסת קובע רופא השיניים בכמה שתלים דנטליים ייעשה שימוש בכל לסת ואת זווית ההשתלה.

טיפול השיקום עצמו כולל בדרך כלל בתחילתו עקירה של השיניים שאותן לא ניתן יותר להציל. לאחר מכן מבוצע קיבוע של השתלים הדנטליים אשר הם אלו שיחברו את עצמות הלסת אל מערכת השיניים החדשה. אחרי קיבועם של השתלים הדנטליים מחברים אליהם גשר שמהווה את הבסיס למערכת השיניים החדשה.
על הגשר מחברים את הכתרים הדנטליים, הכתרים הם למעשה השיניים החדשות.

לאחר סיום הטיפול יש צורך במנוחה של יום וניתן לחזור ולהשתמש בפה בצורה טבעית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *