סודה לשתייה לשיניים: 3 שימושים ויעילותם

בתור משחת שיניים, במקום הלבנת שיניים וכתרופה לדלקת חניכיים – יש אנשים הסבורים כי סודה לשתייה עשויה לסייע במגוון בעיות דנטליות רפואיות ואסתטיות ומשתמשים בה בחיי היומיום. איך עושים זאת והאם זה יעיל? כל התשובות במאמר הבא

סודה לשתיה לשיניים

סודה לשתייה לשיניים – אחת ממיני תרופות סבתא

כוס חלב חם כדי להפסיק התקף אסטמה אכזרי, מיץ חמוציות למלחמה בדלקת בדרכי השתן ושמן שקדים להפחתת כאב גב חמור – בוודאי שמעתם לא פעם על תרופות סבתא שונות כפתרונות לבעיות רפואיות וקוסמטיות, המועברות מפה לאוזן ובמרחב הוירטואלי. גם סודה לשתייה לשיניים היא אחד המוצרים הפופולריים לפתרון מגוון בעיות דנטליות. המוצר הזול והבסיסי הזה, אשר ניתן לרכוש בכל סופרמרקט קרוב לביתכם, משמש כפתרון עבור בעיות דנטליות שונות של לא מעט אנשים.

  1. לניקוי שיניים

בין הביטויים של פלישת מוצרי המטבח לתחום האסתטיקה והטיפוח, ניתן למצוא שימוש בסודה לשתייה בתור משחת שיניים לגיטימית. הטענה מצד המשתמשים והמשתמשות היא שמדובר בחומר זול ויעיל בהרבה יותר ממשחת שיניים רגילה. כדי לצחצח שיניים עם סודה לשתייה, יש להוסיף מעט מים לסודה, לטבול את מברשת השיניים ולצחצח. יחד עם זאת, יש להזהר משימוש מופרז באופן קבוע משום שהסודה לשתייה שוחקת את אמייל השן.

  1. להלבנת שיניים

בין השיטות השונות להלבנת שיניים ניתן למצוא הלבנה בפיקוח במרפאת השיניים, הלבנה עצמית באמצעות סדים מיוחדים לשיניים שמקבלים המטופלים והמטופלות וגם… הלבנה על ידי שימוש בסודה לשתייה. לכאורה, מדובר בפתרון זול וקל הרבה יותר מההלבנות המוצעות בשוק האסתטיקה הדנטלית, אך עצם הפעולה עלולה להזיק. סודה לשתייה שוחקת את השכבה העליונה של השן ולכן השיפור המיידי נראה לעין, אך בדרך כלל באפקט זניח שעובר די מהר. מעבר לכך, שחיקת שכבת האמייל של השן גורמת לפגיעה בלתי הפיכה לשן, כך שכדאי לשקול ולהתייעץ עם רופא או רופאת השיניים לפני השימוש.

  1. לטיפול בדלקת חניכיים

הגורם הנפוץ ביותר לדלקות חניכיים הוא הצטברות אבנית ופלאק. שכבת החיידקים המצטברת על ידי שאריות מזון מסביב לשיניים ובתפר שבין השיניים לחניכיים עלולה לגרום לזיהומים בחלל הפה. מעקב קבוע אצל שיננית ורופא שיניים יכולים לסייע במניעת דלקות חניכיים או בזיהוי שלהן בשלב מוקדם. ניקוי שיניים כללי או עמוק מסייע בדרך כלל להחלמה מהדלקת, אך לעיתים, במקרים חמורים יותר, ניתנים גם טיפולים תרופתיים. יש הטוענים כי לאבקת סודה המומסת במים חמים יש סגולות רפואיות רבות כמו אפקט אנטי בקטריאלי אשר עוזר לטיפול בדלקות חניכיים. שטיפת הפה בסודה לשתייה מעורבבת עם מים אמורה לסייע בתהליך ההחלמה.

אם גם אתם חושבים על שימוש בסודה לשתייה לשיניים, התייעצו קודם לכן עם השיננית או עם רופא או רופאת השיניים שלכם. לבריאות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *