השתלת שיניים- סיבוכים וסיכונים

השתלת שיניים – סיבוכים שכיחים

השתלת שיניים היא פעמים רבות ממש גאולה עבור מטופלים שמצב השיניים שלהם היה ירוד ואחוזי ההצלחה של טיפולי השתלות שיניים נעים לרוב סביב 95%, אך לא פעם היא רק ההתחלה של בעיות וסיבוכים שונים.
אמנם השתלות שיניים נהיות נפוצות יותר ויותר,  אך יש לזכור עד כמה הטיפול הינו חודרני ורגיש ובעיקר לא להקל ראש בבחירת הרופא המטפל.

כאשר השתלת שיניים מתחילה להסתבך

כאשר השתלת שיניים מתחילה להסתבך

סיבוכים של השתלת שיניים מתחילים בשלב הבחירה

מטופלים רבים מוקסמים מפרסומות למרפאות שמבצעות טיפולי שיניים זולים ואטרקטיביים יותר ולא בודקים היטב בידי מי הם מפקידים את בריאותם. קשה לקבל נתונים מדויקים על אומדן הסיבוכים מהשתלות שיניים, אך ניתן לשער שעשרות ניתוחי השתלות שיניים בישראל בשנה מגיעים לידי סיבוכים המצריכים אשפוז.

השתלת שיניים ביום אחד בשיטה המתקדמת בישראל.
החזירו לעצמכם את החיוך בתהליך מהיר, קל וללא כאבים מיותרים! לפרטים נוספים  – לחצו כאן >>

 

ניתן לחלק את הסיבוכים לשני סוגים- סיבוכים בלתי הפיכים וסיבוכים קלים יותר.

הסיבוכים הבלתי הפיכים תלויים לרוב בעצם הלסת שעליה עובד רופא השיניים. בלסת העליונה הסיכון הגדול ביותר הוא פגיעה בסינוס. בעיקר כאשר עצם הלסת לא עבה מספיק או כאשר עושים טיפולים מקדימים של הרמת סינוסים בצורה לא מקצועית מספיק.
סיבוך נוסף הוא פגיעה עצבית. בלסת העליונה בעבודות מסוימות מתקרבים לאזור האף, הלחיים ואפילו אזור העיניים. בלסת התחתונה עובר עצב גדול יחסית בתעלה עצבית. יש רופאי שיניים ששולטים בטכניקה של הזזת עצב בלסת התחתונה המאפשרת להם להזיז את העצב ולהעניק אזור סטרילי יחסית לעבודה ולהחזיר אותו בגמר הטיפול.

בין הסיבוכים ה"קלים" יותר נמצאים סיבוכים שונים הגורמים לחוסר יציבות של השתל וצורך הכרחי בהחלפתו או בחשיפה של חלק מהשתל מחוץ לרקמת החניכיים. מלבד התחושה הלא נעימה בדרך כלל סיבוכים שכאלה גורמים לדלקת מקומית בחניכיים שמתבטאת באדמומיות ובכאבים.

השתלת שיניים – להימנע מסיבוכים

אפשר להצביע בין הגורמים לסיבוכים על הכשרה קצרה מדי וחוסר נסיון של הרופאים, על שתלים לא איכותיים מספיק או על חוסר התאמה של המטופל לטיפול (לדוגמא במקרה של אנשים בעלי סוכרת בלתי מאוזנת), אך בכל מקרה בבואנו לבחור רופא לטיפול רגיש שכזה עלינו להיות דקדקנים ובררניים ולא ליפול בקסמן של הבטחות קסם ומחירים נמוכים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *