השתלת שיניים ברומניה: האם זה באמת משתלם?

כתוצאה ממחירי השתלות השיניים הגבוהים בארץ, ישראלים וישראליות מצביעים ברגליים וטסים כדי לעבור השתלת שיניים ברומניה ביום אחד. כל הסיבות לעשות את זה, וכל הסיבות לא – במאמר הבא

השתלת שיניים ברומניה: האם זה באמת משתלם?

בעבר, דעת הקהל בארץ ביטאה חששות והסתייגות מפני הליך השתלת שיניים ואילו היום, לאחר שמטופלים ומטופלות רבים עברו אותו בהצלחה, הדעה השתנה לטובה. כתוצאה מכך, הביקוש לטיפול עלה, וניתן למצוא מרפאות שיניים רבות המבצעות אותו בארץ. יחד עם זאת, מאחר שההליך כולל שימוש בפרוצדורות רפואיות מורכבות, בציוד מתקדם ובחומרים איכותיים, מחירו נוטה להיות די יקר. עבור מי שאין להם ביטוח שיניים ויכולים לקבל החזר חלקי או מלא על הטיפול מחברת הביטוח, לעיתים מדובר בהוצאה כבדה שקשה לעמוד בה.

כתוצאה מכך, ישראלים וישראליות מצביעים ברגליים וטסים לרומניה לבצע השתלת שיניים ביום אחד, בכדי לחסוך עלויות. רומניה נחשבת לאחת המדינות הזולות במזרח אירופה, ורופאי שיניים רבים עוברים את הכשרתם המקצועית שם, הן במוסדות להשכלה גבוהה והן באופן מעשי במרפאות שיניים. המטופלים והמטופלות אשר טסים לרומניה לצרכים רפואיים נהנים, לכאורה, ממחיר זול יותר להליך ההשתלה ואפילו בתוספת עלויות הטיסה, מצליחים לחסוך סכום כסף משמעותי. לא רק השתלות שיניים מבוצעות ברומניה, אלא גם טיפולי שיניים כלליים ואסתטיים אחרים שעלותם בארץ גבוהה. עבור מי שיש להם קרובי משפחה במדינה או שלא יתנגדו לנופש עם טוויסט כירורגי, הדבר נדמה כדיל משתלם למדי. האמנם?

השתלת שיניים ברומניה – עלות מול תועלת

כמה עולה, כמה לוקח

בעבר, השתלת שיניים ברומניה היוותה לא רק חסכון בכסף, אלא גם חסכון בזמן. בתקופה בה השתלות שיניים היו הליך מורכב האורך חודשים רבים, ביצוע הטיפול ביום אחד ברומניה אכן היה יעיל יותר. אך עם הפיכת הליך השתלת השיניים לפופולארי בישראל, גם שיטת הטיפול ביום אחד כבר הפכה למוכרת ורופאי שיניים רבים מסוגלים לבצע אותה ביעילות, בבטיחות ובזריזות.

מכשול הזרות והשפה

אמנם יש לא מעט רופאי ורופאות שיניים ישראלים המדברים עברית ברומניה, אך רוב רובם של הרופאים ברומניה הם… רומנים. לא כל מטופל או מטופלת מרגישים בנוח לעבור טיפול כירורגי מורכב במדינה בה השפה השלטת היא זרה, כשעלולות להיתכן אי הבנות הנובעות ממכשולי לשון ותרבות.

מדד האיכות

הסטנדרט הרפואי ברומניה עלול להיות בעייתי לעיתים. נטייה לשימוש בציוד פחות מתקדם ובחומרים פחות איכותיים אמנם מוזילה את הטיפול, אך עלולה בסוף לעלות למטופלים ולמטופלות ביוקר בריאותי. בנוסף, מקורות מסוימים טוענים כי האחריות לטיפול השתלת שיניים ברומניה היא לשנה בלבד, לעומת מרפאות שיניים בארץ אשר מבטיחות אחריות לשנים רבות יותר.

לטוס בשביל ביקורת?!

בעיה נוספת אשר עלולה להתעורר בביצוע השתלת שיניים ברומניה היא הביקורת שלאחר הטיפול. נכון שאת ההליך הרפואי עצמו ניתן לבצע ביום אחד בלבד, אבל חשיבות הביקורת והמעקב לאחר ההליך היא עצומה. חשוב לבצע מעקב צמוד ותחזוקה שוטפת לאחר השתלת שיניים, כדי לוודא שתוצאות הטיפול תשארנה תקינות ואסתטיות. ומה קורה כאשר חס וחלילה מתעוררת בעיה, או שנגרם נזק לפה המטופל או המטופלת? הם יאלצו לחזור ולטוס בכל פעם לביקורת, ועניין המעקב הופך למסורבל ויקר. לעיתים, במקרים בהם הנזק הוא חמור, יש אפילו לבצע הליכים משפטיים מעבר לים, והדבר עלול לגבות לא מעט מתחים שמשפיעים, בין היתר, גם על המצב הבריאותי.

כל אלה הם שיקולים מרכזיים בבחירת מקום הטיפול (בארץ או בחו"ל) עבור השתלת שיניים ביום אחד. בסופו של דבר הבחירה בידיכם – דאגו שהיא תהיה הנכונה והמיטיבה לבריאותכם.

22 תגובות בנושא “השתלת שיניים ברומניה: האם זה באמת משתלם?

  1. שטויות
    אני עברתי השתלות שיניים ברומניה ואני מאוד מרוצה מהתוצאה
    החבילה שקיבלתי ברומניה משתלמת ובטח שבארץ הייתי אמורה לשלם שלוש פעמים יותר מהמחיר
    6 שתלים 14 שיני זרקוניה הרמות סינוס השתלת עצם
    וכל זה פעמיים טיסות בית מלון במחיר 40 אלף שח לקשת עליונה ובגלל ששילמתי בקש גיבלתי שיקום אסטטתי לשיניים למטה 2 שתלים וציפויים לשיניים בודדות
    בארץ יקרנים

  2. עשיתי טיפולי שיניים בטורקיה בבית חולים ארדם דרך "אתר דוקטור חן "בית חולים מרכזי באיסטנבול לטיפולי שיניים וציפוי חרסינה לשיניים עלה לי 40% מהצעת המחיר שקיבלתי בארץ ועבודה באמת מעולה מומלץ לבדוק.

  3. אני עשיתי טיפולי שיניים דרך ״אתר דוקטור חן״ בטורקיה חייבת לציין שזה יעד שלא הכרתי לפני בתחום טיפולי השיניים אבל שעשיתי את ההשוואה למקומות אחרים גיליתי שזה היה הכי אטרקטיבי מבחינת מחיר טכנולוגיה ושקט נפשי שיש בית חולים מיוחד לטיפולים הללו כדי לבדוק טורקיה!

  4. שלום לכולם
    יש מישהו שיכול לתת לי המלצה על הטיפולי שיניים בחו"ל.
    יש לי טיפול מורכב מאוד.

    תודה רבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *