השתלת שיניים ביום אחד – מה היתרונות הגדולים?

השתלת שיניים ביום אחד הפכה בעשור האחרון להיות השיטה המובילה בעולם לשיקום הפה. הגיע הזמן להבין למה.

השתלת שיניים ביום אחד, השינוי הגדול בתחום השתלות השיניים

השתלת שיניים ביום אחד, השינוי הגדול בתחום השתלות השיניים

בעבר לפני שנכנס הטיפול של השתלת שיניים ביום אחד כל מי שהיה צריך לעבור השתלת שיניים היה חייב לקחת בחשבון שהוא נכנס לתהליך שאורך בין שנה לשנתיים וכולל בתוכו מספר טיפולים שונים, כירורגיים ולא כירורגיים.
אמנם אחוזי ההצלחה של השיטה היו גבוהים אך היו לה גם חסרונות רבים שגורמים לפגיעה קשה באיכות חייו של המטופל ושמרתיעים לא מעט אנשים ששוקלים לבצע השתלות שיניים:

1. חוסר תפקוד של הלסת – במהלך השנתיים עד להתקנת השיניים הקבועות המטופל נעזר בשיניים זמניות שאינן מותאמות בצורה אופטימלית ללסת ולכן נופלות פעמים רבות, פוגעות באסתטיקה של הפנים ולא מאפשרות לפה לתפקד כמו שצריך, כלומר יש בעיות לאכול מוצקים, לחייך ולדבר.

2. הגברת הסיכון לזיהומים ולסיבוכים – בגלל שמבצעים מספר תהליכים כירורגיים נפרדים כל מספר חודשים כמו השלמת עצם, עקירה והשתלת השיניים, כשבכל אחד מהם מבצעים חיתוך של רקמת החניכיים וסגירה שלה עולה הסיכון לזיהומים וסיבוכים שמצריכים שימוש באנטיביוטיקה, עלולים לפגוע בתהליך ההחלמה הטבעי של רקמת החניכיים ולעקב את השתלת השיניים הסופית בחודשים רבים.

3. התשה של המטופל – משך הזמן הארוך של שימוש בשיניים זמניות ומספר הפרוצדורות הרב שצריך המטופל לעבור, יחד עם זמני החלמה ארוכים מתישים אותו ומקשים על ניהול חיי היומיום.

4. שחיקה של העצם בלסת – השימוש הממושך בשיניים זמניות גורם לאובדן הולך וגובר של עצם הלסת ועלול לגרום למצבים קיצוניים של חוסר עצם שמקשים על השתלת השיניים.

השתלת שיניים ביום אחד – היתרונות

לעומת זאת השתלת שיניים ביום אחד מנטרלת את כל אותם חסרונות של השיטה הישנה בלי לפגוע באחוזי ההצלחה:

1. חזרה מהירה של תפקוד הלסת והשיניים – בטיפול של השתלת שיניים ביום אחד כבר למחרת הטיפול ניתן לחזור ולהשתמש בשיניים ולכן איכות חייו של המטופל אינה נפגעת.

2. תהליך מהיר ולא כואב – השתלת שיניים ביום אחד מרכזת בעצם את כל השלבים הכירורגיים לפעולה אחת אינטנסיבית ולכן חוסכת את תהליכי ההחלמה המייגעים ומשפרת את יכולת הגוף לשקם את עצמו במהירות.

3. לא שוחקים את עצם הלסת – השתלת שיניים ביום אחד הוא תהליך מהיר שחוסך את השימוש בשיניים זמניות שאינן מקובעות מאפשר להימנע מאובדן מוגבר של עצם הלסת.

4. אחוזי הצלחה גבוהים – השתלות שיניים ביום אחד משיגות אחוזי הצלחה גבוהים, לפחות כמו השתלת שיניים ארוכה ומונעות את הסיכון לזיהומים וסיבוכים עקב ריבוי של תהליכים כירורגיים.

לסיכום, השתלת שיניים ביום אחד מאפשרת לחזור מהר לתפקוד לסת מלא, עם תוצאות אסתטיות מצוינות בתהליך שאינו פוגע באיכות החיים של המטופלים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *