דלקות חניכיים

דלקת חניכיים – הגורם מספר 1 מאחורי השתלות שיניים

דלקת חניכיים לכאורה לא קשורה ישירות לביצוע של השתלות שיניים. הרי השתלת שיניים נועדה בראש ובראשונה להחזיר את השיניים ואת היכולת לדבר, לאכול ולחייך לאנשים שאיבדו את השיניים, לא לכאלו שאיבדו את החניכיים.

דלקת חניכיים סכנה לשיניים

דלקת חניכיים סכנה לשיניים

אבל, בחינה יותר מעמיקה של התחום תגלה לנו שלרוב, הגורם המרכזי שהביא לנשירתן של השיניים אצל אותם מטופלים הפונים לבצע השתלות שיניים, או הגורם שעומד מאחורי שיניים מתנדנדות שלא ניתן לתפקד איתן הוא דלקת חניכיים כרונית.

דלקת שאם היתה מטופלת בשלביה המוקדמים היתה קרוב לוודאי ניתנת למניעה ומאפשרת לאותם אנשים שסבלו ממנה ליהנות ממערכת השיניים הטבעית שלהם עוד שנים רבות.

מה זו דלקת חניכיים?

דלקת ברקמת החניכיים היא למעשה זיהום חיידקי שמצטבר באזורי החיבור של החניכיים והשיניים. הזיהום החיידקי הזה מנצל כיסי אוויר קטנים ברקמה הרכה של החניכיים כדי ליצור מושבות חיידקים. כאשר המושבות הללו גדלות הן יוצרות את אותה אבנית, אבן שמצטברת בבסיס השיניים.

האבנית לוחצת על רקמת החניכיים ויכולה לגרום לנפיחויות בחניכיים, לדימומים תכופים בעיקר בזמן שאוכלים או מצחצחים שיניים, לרגישות גבוהה לחום וקור ובהמשך גם לנסיגה הדרגתית של החניכיים.

ביקור חצי שנתי קבוע אצל שיננית, צחצוח שיניים יסודי ושימוש בקיסמים ובחוט דנטלי כדי לנקות ביסודיות את המקומות בין השיניים שבהם יכול להצטבר מזון או אבנית יכול לטפל בדלקת החניכיים ולאחר מכן למנוע את חזרתה.

אך הזנחה של רקמת החניכיים תגרום להחמרתה של דלקת החניכיים עד להפיכתה לדלקת חניכיים חריפה יותר, דלקת חניכיים כרונית.

דלקת חניכיים כרונית מעידה על כך שהאבנית והחיידקים הגיעו עמוק יותר באזור החיבור בין החניכיים לשיניים. החיידקים יכולים להגיע ממש עד לאזור החיבור של השיניים אל עצמות הלסת ולפגוע בעיגון של השיניים אל הלסת. במצב כזה השיניים מאבדות אט אט את האחיזה בעצם הלסת ומתחילות להתנדנד ולאחר מכן לנשור.

דלקת חניכיים כרונית מצריכה בדרך כלל התערבות של רופא שיניים המתמחה בדלקות חניכיים, פריודונט, אשר מבצע ניקוי יסודי מאוד של אזורי החיבור, טיפול הידוע בשם הקצעת שורשים.

אבל אם תופסים את הדלקת מאוחר מידי ישנם מצבים שלא ניתן יותר להציל את השיניים, חלקן כבר נשרו וחלקן דורשות עקירה וביצוע של השתלת שיניים כדי למקם שיניים מלאכותיות במקום השיניים הטבעיות שכבר אינן.

איך נלחמים בדלקת חניכיים?

דלקת חניכיים חריפה היא תהליך ארוך טווח שלא נגרם ביום אחד ולכן, ניתן על ידי פעולות יומיומיות בעיקר בשלביה המוקדמים של הדלקת לעצור ולמנוע אותה.

שימוש יומיומי בקיסמים ובחוט דנטלי, צמצוח שיניים יסודי בבוקר ובערב וביקורות קבועות אצל שינננית ורופא שיניים יכולים לשנות דרמטית את מצב החניכיים ולמנוע הדרדרות אל עבר דלקת חניכיים כרונית חריפה שתצריך אמצעים קיצוניים להתמודדות ועלולה לעלות בשיניים הטבעיות.

להשתלות שיניים בשיטה המתקדמת בישראל >>

תגובה 1 בנושא “דלקות חניכיים

  1. פינגבאק: צחצוח שיניים עם שמן קוקוס - מה היתרונות ואיך עושים זאת בפועל?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *